نشست «سواد خواندن، کتاب‌های درسی و خواندنی‌های مناسب» برگزار می‌شود


نشست «سواد خواندن، کتاب‌های درسی و خواندنی‌های مناسب» برگزار می‌شود

نودوهشتمین نشست کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع «سواد خواندن، کتاب‌های درسی و خواندنی‌های مناسب» چهارشنبه (۲۶ مهرماه) برگزار می‌شود.

نشست «سواد خواندن، کتاب‌های درسی و خواندنی‌های مناسب» برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این نشست که ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه در کتابخانه مرجع کانون برگزار می‌شود مرتضی مجدفر، مؤلف و پژوهشگر و شهناز عبادتی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر حضور خواهند داشت.

سواد خواندن یک توانایی بنیادی محسوب می‌شود و عبارت است از صحیح خواندن، درک مطلب، تحلیل، تفسیر، استنتاج و پردازش متن تا در پایان به تولید فکر برسد و بتوان از آن طریق بهتر اندیشید و بهتر زیست.

بر اساس گزارش پرلز (آزمون مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن)، رتبه دانش‌آموزان ایرانی در حوزه سواد خواندن در میان کشورهای شرکت‌کننده، رتبه مطلوب و مقبولی نیست. بدون تردید راهبردهای یادگیری در سیستم رسمی و غیررسمی آموزش، تأثیر زیادی در بهبود سواد خواندن دارد.
کارشناسان مهمان در این نشست به اهمیت سواد خواندن در کودکان و نوجوانان و مسائل مربوط به آن خواهند پرداخت.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک ۲۴، مجتمع فرهنگی هنری شهید ملک‌شامران کانون واقع شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست از طریق فضای مجازی نیز می‌توانند در فضای اسکای روم به نشانی Live.kpf.ir/ch/lib با گزینه مهمان وارد شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه