برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» بعد از 13 سال


برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» بعد از 13 سال

قم- رئیس شورای سیاستگذاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» از برگزاری این جشنواره بعد از سیزده سال خبر داد.

برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» بعد از 13 سال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام حسن زاده آملی ظهر چهارشنبه در نشست خبری چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» در سالن اجتماعات معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، گفت: قبلا ملاک کار ما برای انتخاب کتاب فارغ از خط‌کشی‌های خاص کتاب‌هایی بود که در جمهوری اسلامی به چاپ می‌رسد تا این آثار بررسی و آثار فاخر را معرفی کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ادامه داد: خوشبختانه همان زمان این کار با استقبال روبرو شد و ناشران خودشان همت کردند و کتاب را برای جشنواره ارسال کردند. این حرکت ۱۳ سال بجز سال ۱۳۷۸ به صورت مدام برگزار شد.

وی بیان کرد: ۱۳ سال از سیزدهمین دوره گذشت و امروز در صدد برگزاری چهاردهمین دوره «کتاب سلام» هستیم. آن زمان که جشنواره شروع شد، قم به عنوان دومین مرکز ادبیات کودک و نوجوان کشور تبدیل شد. این را من نمی‌گویم و دوستان تهران هم روی این نکته صحه می‌گذاشتند.

حسن زاده آملی تصریح کرد: هدف ما این بود که آثار را بررسی کنیم و آثاری که نیاز بچه‌ها بود، معرفی کنیم. البته در کنار آثار، نویسنده تشویق می‌شد و مسیری هم برای ناشران باز می‌شد.

این فعال فرهنگی افزود: سلام بچه‌ها، پوپک و سنجاقک صرفا یک نشریه نبود بلکه راهی بود برای افرادی که می‌خواستند نویسند ادبیات کودک و نوجوان شوند. بعد از گذشت ۱۳ سال از سیزدهمین دوره معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم همت کردند که چهاردهمین دوره برگزار شود.

علی باباجانی دبیر جشنواره با اشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» یک اتفاق مبارک است، گفت: خود نشریات تاریخچه سی‌وچند ساله دارند. در زمینه کتاب سال حاج‌آقا حسن‌زاده زحمت کشیدند و تلاش جهادگرانه‌ای بود. بعد از سیزده‌سال این جشنواره به علت مشکلات و بدسلیقه‌ای‌هایی متوقف شد.

وی بیان کرد: این جشنواره یک حرکت فرهنگی پایدار است. ما آمده‌ایم که خانواده را با کتاب آشنا دهیم و از طرفی بین نویسنده و ناشر ارتباط برقرار کنیم و امیدواریم حال کتاب و کتابخوانی خوب شود. ما آمده‌ایم پرچم ادبیات کودک و نوجوان را به اهتزار در بیاوریم و همچنان پایتخت دوم ادبیات کودک نوجوان باشیم.

دبیر چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کتاب سلام» یادآور شد: قبلا فراخوان می‌دادیم برای جشنواره اما امسال به خاطر محدودیت زمانی خانه کتاب آثار را بررسی می‌کند.

وی گفت:جشنواره از بخش‌های مختلف همچون داستان، شعر، ترجمه، تصویرگری، بین‌الملل و معارف تشکیل شده است که این بخش معارف ویژگی خاص جشنواره ماست و برجستگی کار ما توجه به ادبیات دینی در آثار کودک و نوجوان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)