آشنایی با انواع فیلرهای پوستی برای جوانسازی صورت


آشنایی با انواع فیلرهای پوستی برای جوانسازی صورت

به‌وجود آمدن چین‌وچروک‌هایی روی پوست صورت، اتفاقی ناخوشایند است، همۀ ما بلافاصله بعد از مشاهده این خطوط به‌دنبال راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها خواهیم بود. اما بهترین راهکار رفع چروک پوست صورت چیست؟ با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان از بیشتر شدن...

به‌وجود آمدن چین‌وچروک‌هایی روی پوست صورت، اتفاقی ناخوشایند است، همۀ ما بلافاصله بعد از مشاهده این خطوط به‌دنبال راه‌هایی برای از بین بردن آن‌ها خواهیم بود. اما بهترین راهکار رفع چروک پوست صورت چیست؟ با استفاده از چه روش‌هایی می‌توان از بیشتر شدن این چروک‌ها جلوگیری کرد؟

اگر شما هم به‌دنبال پاسخ این سوال‌ها بوده باشید، احتمالا با نام فیلر پوستی مواجه شده‌اید؛ در این مقاله توضیحاتی در رابطه با انواع فیلرهای پوستی، مزایا و کاربرد آن‌ها برای شما آورده‌ایم.

فیلر پوستی چیست؟

تزریق فیلرهای پوستی، یک روش زیباسازی پوست بدون نیاز به جراحی است که چین‌و‌چروک‌های پوست را از بین برده و به بازیابی حجم ازدست‌رفتۀ صورت کمک می‌کند.

آشنایی با انواع فیلرهای پوستی برای جوانسازی صورت

اهداف استفاده از فیلر پوستی

کاهش کلاژن (collagen) یکی از عوارض افزایش سن است. کلاژن در اکثر نقاط بدن از جمله پوست، مو، عضلات و استخوان‌ها نقش حائز اهمیتی دارد، کاهش میزان این پروتئین منجر به شل شدن و کاهش حجم پوست می‌شود که در نتیجه‌ی آن، صورت افراد دچار افتادگی و چین‌وچروک شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

با توجه به این نکته، تزریق فیلرهای پوستی با اهداف زیر انجام می‌گیرد:

  • افزایش حجم پوستِ افتاده
  • بهبود تقارن صورت
  • افزایش حجم لب و گونه
  • رفع چین و چروک پوست صورت

انواع فیلرهای پوستی برای جوانسازی صورت

انواع فیلرهای پوستی بر اساس شاخص‌های مختلف و نیازهای منحصربه‌فرد زیبایی‌جویان دسته‌بندی می‌شوند:

  1. دسته‌بندی بر اساس مواد سازندۀ فیلر
  2. دسته‌بندی بر اساس میزان ماندگاری فیلر
  3. دسته‌بندی بر اساس طریقۀ اثرگذاری فیلر

در ادامه هر کدام از این گروه‌ها را مفصل‌تر توضیح خواهیم داد.

انواع فیلر پوستی بر اساس مواد سازندۀ فیلر

فیلرهای پوستی به دلیل کم بودن عوارض جانبی و اثربخشی سریع به گزینه‌ا‌ی محبوب برای جوانسازی صورت تبدیل شده‌اند. فیلرها از مواد سازندۀ متفاوتی تشکیل می‌شود که مهمترین‌شان را در ادامه برایتان آورده‌ایم:

فیلر هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid)

هیالورونیک اسید به‌صورت طبیعی در بدن وجود دارد؛ به پوست حجم داده و آن را هیدراته نگه می‌دارد. البته تولید هیالورونیک اسید در بدن به مرور زمان و با افزایش سن کاهش یافته و در نهایت متوقف می‌شود.

فیلرهای هیالورونیک اسید بهترین نوع فیلر هستند و چروک‌های پوست شما را کاهش می‌دهند؛ میزان ماندگاری این نوع از فیلر بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

انواع فیلرهای هیالورونیک اسید با برندهای مختلف در بازار موجود هستند: juvederm وradiesse دو برند فیلر آمریکایی و اروپایی هستند؛ فیلر اینووسنس (Inovosense) یکی از بهترین برندهای فیلر ایرانی است که به‌صورت کاملاً تخصصی برای نقاط مختلف صورت و بدن طراحی شده است و به‌راحتی قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارد.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیوم (Calcium hydroxylapatite)

هیدروکسی آپاتیت کلسیوم نوعی فیلر یا پرکننده است که مواد موجود در آن، در استخوان‌ها نیز وجود دارد.
این فیلر که بیشتر برای رفع چین‌وچروک‌های عمیق‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، نزدیک به یک سال ماندگاری خواهد داشت.

فیلر پلی ال لاکتیک اسید (Poly-L-lactic acid)

فیلر پلی ال لاکتیک اسید، ماده‌ا‌ی منحصربه‌فرد است که در بدن به تولید کلاژن کمک می‌کند؛ همین موضوع اهمیت آن را برای بدن دوچندان می‌کند. اثرات این فیلر که از ماندگاری نسبتاً بالاتری برخوردار است، تا نزدیک به ۲ سال قابل مشاهده خواهد بود.

فیلر پلی متیل متاکریلات (Polymethylmethacrylate)

این نوع فیلر از کلاژن و توپ‌های بسیار کوچکی تشکیل شده است که پس از تزریق، زیر پوست شما قرار می‌گیرند؛ فیلر پلی متیل متاکریلات حجم پوست را افزایش داده و آن را محکم نگه می‌دارد.

آشنایی با انواع فیلرهای پوستی برای جوانسازی صورت

روند تزریق فیلرهای جوانسازی پوست

  1. در قدم اول باید برای معاینۀ تخصصی و بررسی شرایط کلی پوست متخصص زیبایی مراجعه کنید؛ پزشک متخصص بهترین و متناسب‌ترین نوع فیلر را بری پوست شما پیشنهاد خواهد داد.

به خاطر داشته باشید که در این مرحله پزشک خود را از هرگونه بیماری زمینه‌ای، آلرژی و زخم‌های پوستی خود آگاه کنید.

  1. در قدم بعد پوست شما توسط متخصص پاک شده و در صورت نیاز از لوسیون برای پاکسازی آن استفاده می‌شود؛ در ادامه نیز پوست شما با استفاده از بی‌حس‌کننده موضعی، بی‌حس خواهد شد.
  2. در نهایت فیلر به‌آرامی و با استفاده از یک سرنگ، در حجم‌های کوچک به پوست شما تزریق خواهد شد.
  3. پس از اتمام تزریق فیلر، پوست شما مجددا تمیز شده و نکات مهم مراقبتی به شما انتقال داده خواهد شد.

فراموش نکنید که ممکن است تا چند روز شاهد عوارض جانبی باشید. در صورت افزایش این عوارض حتما پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید.

جمع‌بندی: فیلرهای پوستی از بهترین راه‌های جوانسازی هستند

چین‌و‌چروک‌های صورت و افتادگی پوست این ناحیه، یکی از چالش‌هایی است که افراد با افزایش سن با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند. استفاده از انواع فیلرهای پوستی یکی از بهترین راه‌ها برای جوانسازی پوست است.

البته به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین فیلر پوست و مراجعه به متخصصین مجرب، تاثیر چشمگیری در نتیجه این روند خواهد داشت. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی