روسیه: آمریکا در حال انتقال دوباره تحقیقات بیولوژیکی با کاربری دوگانه به کشور‌های آفریقایی است


روسیه: آمریکا در حال انتقال دوباره تحقیقات بیولوژیکی با کاربری دوگانه به کشور‌های آفریقایی است

یکی از فرماندهان ارشد ارتش روسیه گفت که آمریکا دوباره در حال انتقال تحقیقات بیولوژیکی با کاربری دوگانه به کشور‌های آفریقایی است.

روسیه: آمریکا در حال انتقال دوباره تحقیقات بیولوژیکی با کاربری دوگانه به کشور‌های آفریقایی است

به گزارش راهبرد معاصر؛ ژنرال ایگور کریلوف، فرمانده نیرو‌های دفاع بیولوژیکی، شیمیایی و رادیولوژیکی روسیه امروز گفت که آمریکا دوباره در حال انتقال تحقیقات بیولوژیکی خود با کاربری دوگانه به آفریقا است.

کریلوف در یک نشست خبری گفت: «مایلم اشاره کنم که تلاش‌های روسیه برای افشای فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی غیرفانونی آمریکا و بدتر شدن وضعیت اپیدمیک در محل تاسیسات بیولوژیک اروپا، دولت آمریکا را مجبور کرده تحقیقات با کاربری دوگانه را به کشور‌های آفریقایی منتقل کند.»

او همچنین گفت که طبق اسناد گردآوری شده توسط روسیه، پیمانکاران مهم آمریکایی فعالیت‌های مرتبط را در جمهوری دموکراتیک کنگو، سیرالئون، کامرون، اوگاندا و آفریقای جنوبی پایه‌ریزی کرده‌اند.

به گفته این مقام دفاعی روسیه، این تحقیقات با حمایت آژانس کاهش تهدیدات دفاعی آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور انجام می‌شود.

افزون بر این، او اشاره کرد که آمریکا در حال ایجاد نهاد‌های اجرایی و فنی برای انجام دادن این تحقیقات بیولوژیکی با کاربری دوگانه و برای اهداف متجاوزانه است.

کریلوف بیان کرد که چهار نفر دیگر نیز به فهرست روسیه افزوده شده‌اند که شامل اسامی نمایندگان نهاد‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی آمریکایی و اوکراینی است که در این تحقیقات با کاربری دوگانه دست داشته‌اند. این فهرست شامل اسامی ذیل است:

-توماس وول - معاون رئیس جمهور و نماینده رسمی Black and Veatch در اوکراین، بر اجرای سیستم الکترونیکی L پاکس» (PAX) برای مدیریت و نظارت بر عوامل و مواد بیولوژیکی نظارت داشت.

-کوین اولیوال، معاون تحقیقات پیمانکار EcoHealth Alliance است و از نزدیک در پروژه‌های پنتاگون برای مطالعه بیماری‌های مشترک انسان - جانوران که توسط خفاش‌ها منتقل می‌شود مشارکت داشته است.

-میخائیل اوساتی، معاون بخش بهداشتی و اپیدمیولوژیک نیرو‌های مسلح اوکراین، از سال ۲۰۱۸ بر کار در چارچوب پروژه‌های "دیترا" (DITRA) در اوکراین نظارت داشته است.

-تاتیانا کیریازوا، مدیر اجرایی مؤسسه سیاست بهداشت عمومی اوکراین، بر تحقیقات پاتوژن در مؤسسه تحقیقاتی ضد طاعون بر اساس موسسه " مچنیکوف" در اودسا نظارت داشته است.

از سال ۲۰۰۵، واشنگتن حداقل ۲۲۴ میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه‌های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود ۳۰ موسسه علمی وزارتخانه‌های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیرو‌های پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.

وزارت دفاع روسیه طی عملیات نظامی ویژه، شواهدی را به دست آورده و فاش ساخت که بر اساس آن‌ها در اوکراین فعالیت‌هایی در رابطه با برنامه‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا انجام می‌شود. شبکه‌ای از بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی که به طور خاص با عوامل ایجاد کننده طاعون و سیاه زخم سروکار داشت. اسناد دریافتی روسیه نیز حاکی از آن است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا در تامین مالی این برنامه مشارکت داشته است. / اسپوتنیک

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت