ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟


ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

در طول زندگی افراد ممکن است به دلیل شرایط نامناسب و عدم رعایت بهداشت دهان، دندان های شما پوسیده و از بین برود. در این شرایط بهترین گزینه که اغلب دندانپزشکان توصیه می کنند ایمپلنت دندانی است. ایمپلنت های دندانی یکی از روش های جایگزین برای...

در طول زندگی افراد ممکن است به دلیل شرایط نامناسب و عدم رعایت بهداشت دهان، دندان های شما پوسیده و از بین برود. در این شرایط بهترین گزینه که اغلب دندانپزشکان توصیه می کنند ایمپلنت دندانی است. ایمپلنت های دندانی یکی از روش های جایگزین برای دندان های از دست رفته می باشند. برای انجام این کار شرایطی مناسب لازم است که افراد قبل از انجام این عمل باید اطلاع داشته باشد. حال این سوال مطرح می شود که ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

در این مقاله سعی می کنیم که پاسخ این سوال را به درستی ارائه دهیم. هیچ محدودیت سنی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد. در بیشتر موارد، شما می توانید کاندیدای مناسبی برای انجام ایمپلنت دندان باشید. برای دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاع از قیمت ایمپلنت می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

چه کسانی نمی توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند؟

در موضوع اول باید بدانید با پیشرفت روز به روز ایمپلنت دندان امروزه می توان برای بسیاری از افراد ایمپلنت دندان انجام داد و امروزه کاشت دندان موفقیتی بالای 97 درصد را دارا می باشد. در افراد گفته شده ریسک عدم موفقیت ایمپلنت بیشتر است و باید درباره کاندیدای مناسب ایمپلنت بودن شما با متخصص ایمپلنت مشورت کنید که اینکار با معاینه، عکس های ایمپلنت و آزمایش های مورد نیاز تعیین می شود.

استعمال دخانیات به خصوص سیگار

اگر سیگار می‌کشید یا از هر نوع تنباکوی خوراکی استفاده می‌کنید، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت‌های دندانی نیستید. استفاده از تنباکو با خطر بسیار بالا شکست ایمپلنت مرتبط است. استعمال دخانیات روند بهبودی را کند می کند و خطر ابتلا به انواع گسترده ای از عفونت ها و عوارض ایمپلنت را افزایش می دهد. اگر سیگاری هستید و می خواهید کاشت ایمپلنت دندانی داشته باشید، باید حداقل به مدت دو ماه سیگار را به طور کامل ترک کنید تا مطمئن شوید که ایمپلنت های شما به درستی بهبود می یابند. این یک فرصت عالی برای ترک سیگار برای همیشه است!
ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

بیماری لثه کنترل نشده و گسترده

اگر بیماری جدی لثه دارید، نمی توانید ایمپلنت دندان انجام دهید. بیماری لثه، به دندان ها و استخوان فک آسیب می رساند. مگر اینکه درمان مناسب بیماری لثه را دریافت کنید، این بدان معنی است که نمی توانید با خیال راحت عمل جراحی ایمپلنت دندان را انجام دهید. با این حال، اگر مراقبت های پریودنتال مناسب برای مدیریت بیماری لثه خود و همچنین هر گونه جراحی مقدماتی ضروری مانند پیوند استخوان را دریافت کنید، حتی اگر بیماری لثه دارید، همچنان بتوانید ایمپلنت دندان را انجام دهید.

دیابت کنترل نشده

اگر دیابت دارید و وضعیت خود را به درستی کنترل نمی کنید، می تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر عوارض ایمپلنت دندان را افزایش دهد. با این حال، اگر قند خون خود را تحت کنترل دارید و سبک زندگی سالمی دارید، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان هستید، حتی اگر دیابت دارید.

بیماری های خود ایمنی و مصرف برخی دارو ها

برخی از داروها مانند رقیق کننده های خون و استروئیدها وجود دارند که ممکن است درمان ایمپلنت دندان را پیچیده کنند. برخی از بیماری های خودایمنی نیز با خطر بالاتر شکست ایمپلنت مرتبط هستند. اگر به ایمپلنت های دندانی علاقه مند هستید، توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید که آیا وضعیت شما ممکن است بر کاندیداتوری شما تأثیر بگذارد یا خیر. شما همچنین باید در طول مشاوره ایمپلنت دندانی خود در مورد شرایط سلامتی و داروهایی که مصرف می کنید با دندانپزشک خود صحبت کنید.

پرتودرمانی

اگر در حال حاضر یا در گذشته پرتودرمانی صورت و گردن را دریافت کرده اید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نباشید. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با انکولوژیست خود مشورت کنید. در برخی موارد، بسته به میزان اشعه ای که دریافت کرده اید و مدت زمانی که تحت پرتودرمانی قرار گرفته اید، ممکن است همچنان بتوانید ایمپلنت های دندانی دریافت کنید.

سلامت جسمانی ضعیف

مانند هر عمل جراحی دیگری، جراحی ایمپلنت دندان استرس زا است و بدن شما باید سالم باشد تا بتواند به درستی بهبود یابد. اگر به دلیل شرایط سلامت مزمن و سایر مشکلات از این دست از سلامت خوبی برخوردار نیستید، ممکن است تا زمانی که سلامت شما بهبود نیابد، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت های دندانی نباشید.

ایمپلنت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

رشد ناکافی استخوان فک در نوجوانان و جوانان

سن عاملی برای کاندیداتوری ایمپلنت دندان است. افراد مسن تر را می توان با ایمپلنت دندان با موفقیت درمان کرد. با این حال، یک حد پایین تر وجود دارد. نوجوانان و جوانان معمولاً تا زمانی که استخوان فک آنها به طور کامل رشد نکرده باشد، نمی توانند با ایمپلنت دندان درمان شوند. در برخی موارد، فک ممکن است تا اوایل دهه 20 به رشد خود ادامه دهد. اگر استخوان فک شما هنوز به طور کامل رشد نکرده است، باید منتظر بمانید تا ایمپلنت دندان را انجام دهید.

حاملگی و بارداری

یکی از محدودیت های کاشت ایمپلنت های دندان بارداری است. اگر در دوران بارداری یک یا چند دندان از دست داده اید، نباید برای کاشت دندان عجله کنید. اکثر آنها می خواهند فضای خالی دندان های خود را در اسرع وقت پر کنند زیرا این وضعیت در بین زنان باردار بسیار شایع است و ممکن است بر ظاهر و زندگی روزمره آنها تأثیر منفی بگذارد. اما همه دندانپزشکان به زنان باردار توصیه می کنند کاشت دندان را با استفاده از روش ایمپلنت تا زمان تولد فرزندشان به تاخیر بیندازند.

محدودیت سنی

در هر سنی ممکن است دچار از دست دادن یک یا چند دندان شوید. هیچ حد و مرز سنی تعیین شده ای برای کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد، اما هر کسی که از سلامت کلی خوبی برخوردار است و لثه و استخوان فک سالمی دارد، می تواند آن را انجام دهد. البته انجام ایمپلنت دندان در کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود که در بخش های بعدی به طور مفصل شرح آن خواهیم پرداخت.

چرا کودکان و نوجوانان کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند؟

قبل از اینکه بیمار بتواند ایمپلنت دندانی دریافت کند، باید استخوان فک کاملا رشد کافی را داشته باشد. این معمولاً تا اواخر نوجوانی یا حتی اوایل بزرگسالی اتفاق نمی افتد. بنابراین، به ندرت یک روش کاشت ایمپلنت دندان را روی افراد 17 سال یا کمتر انجام می دهند. با این حال، این محدودیت سنی مطلق نیست زیرا رشد فک عامل مهم‌تری نسبت به سن است. برای تعیین اینکه آیا یک بیمار نوجوان ممکن است برای کاشت ایمپلنت دندان آماده باشد، یکی از دندانپزشکان می تواند از استخوان های او عکس اشعه ایکس بگیرد تا مشخص کند که آیا به نظر می رسد به اندازه کافی رشد کرده اند تا عمل جراحی انجام شود یا خیر.

کلام آخر

در حقیقت 95 درصد از افرادی که یک یا چند دندان از دست رفته دارند ممکن است بدون نگرانی در مورد انجام کاشت ایمپلنت دندان و تغییر سبک زندگی فکر بکنند. برای انجام کاشت ایمپلنت دندان حتما موارد محدودیت های آن را در نظر بگیرید تا عوارض احتمالی کاشت ایمپلنت دندان شامل حال شما نشود. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که میزان موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار بالا و بیش از 95 درصد گزارش شده است. پس میزان نگرانی در مورد شکست کاشت ایمپلنت با رعایت موارد ذکر شده در مقاله به حداقل خواهد رسید.

منبع : ایمپلنت دندان چیست ؟

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت دهان و دندان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403