هشدار سطح زرد هواشناسی / هوای این مناطق بارانی است


هشدار سطح زرد هواشناسی / هوای این مناطق بارانی است

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد طی ۵ روز آینده در برخی مناطق برای استان‌های سواحل جنوبی کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در گیلان، نیمه غربی مازندران، جنوب فارس،‌ بوشهر و غرب هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز و مناطقی از آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

دوشنبه بارش‌ها به مناطقی از آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل محدود می‌شود. سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها در غرب گیلان و ارتفاعات البرز روی می‌دهد و در برخی از استان‌های غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز شده و دریای خزر مواج می‌شود. در اردبیل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان نیز بارش‌ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم،‌ امروز در مناطقی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق به‌ویژه در زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا در غرب و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. ضمن این‌که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب کشور در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی از این مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در شب کمی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز پایتخت ۲۷ درجه خواهد بود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۷/۱۴

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد لحظه ای تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج به ۱.۵ تا ۲ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۰۹: مناطق دور از ساحل استان خوزستان و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر، در شمال خلیج فارس.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی خلیج فارس.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۱: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان در نواحی مرکزی خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۲: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس.

پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۳: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

جمعه ۱۴۰۲/۰۷/۱۴: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و تفریحی و شناورهای مسافربری ، احتمال آسیب به شناورهای نیمه‌سنگین و اختلال در فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی.

توصیه: ممنوعیت و محدودیت فعالیت‌های تفریحی و شنا و تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ ممنوعیت و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای نیمه‌سنگین و فعالیت‌های فراساحل و فعالیت‌های سکوهای نفتی.

منبع: تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود