معاون رییس جمهور: ایران به قدرت علمی جهان تبدیل شده است


معاون رییس جمهور: ایران به قدرت علمی جهان تبدیل شده است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: در سایه سیاست راهبردی رهبر انقلاب، اکنون ایران اسلامی به قدرت مطرح علمی و برخوردار از دانشمندان بزرگ و شرکت های متبحر فناوری تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، روح اله دهقانی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) در مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای اصفهان افزود: رویکرد راهبردی توسعه علم و فناوری در همه حوزه های کشور از مهمترین ارکان سیاستگذاری رهبر معظم انقلاب و همسو با آموزه های رسول اکرم(ص) در این زمینه بوده است.

معاون رییس جمهور افزود: رویداد جایزه مصطفی(ص) که به ابتکار شورای عالی فرهنگی در سال ۱۳۹۱ ایجاد شد و امروز پنجمین دوره آن در اصفهان برگزار می شود؛ تاکنون به ۱۴ دانشمند جهان جایزه اعطا کرده است که مجلات علمی آن را به عنوان جایزه نوبل کشورهای اسلامی می دانند.

وی افزود: در این دوره در سطح بین المللی ۲ هزار و ۶۱۳ نفر دانشمند را در ۱۱۰ کشور دنیا شناسایی کردیم و از این میان پنج نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

دهقانی استاندارد سازی علم نافع برای بشریت، شناسایی و معرفی سیمای فاخر جمهوری اسلامی در تولید و توسعه علم و گسترش ارتباطات علمی بین المللی و تبادل آن‌ها را از دیگر اهداف برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) برشمرد.

وی با بیان اینکه این رویداد علمی با نگاه مثبت دولت بیشتر پشتیبانی و حمایت شود، افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان و ایجاد فرصت های همکاری علمی بین کشورهای جهان از مهمترین نتایج این رویداد خواهد بود.

به گزارش ایرنا، پنجمین رویداد جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) در اصفهان امروز آغاز و تا ۱۱ مهر ادامه دارد.

جایزه مصطفی(ص) با هدف شناسایی آثار برجسته دانشمندان جهان اسلام در توسعه علم و فناوری از اوایل دهه ۹۰ شروع بکار کرد و تاکنون چهار دوره آن در سال‌های ۱۳۹۴، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ برگزار شده است.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) شرکت می‌کنند.

همچنین رییس جمهور، صبح امروز بمنظور شرکت در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص)، که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است، به اصفهان سفر کرد.

تا پیش از برگزاری افتتاحیه این رویداد، بازدید از خط انتقال آب دریای عُمان به اصفهان، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و بهره‌برداری از پروژه تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان جزو برنامه‌های سفر رییس جمهور به اصفهان بود.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس