انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد


انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کرد

انگلیس از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه به اتهام "انتخابات ساختگی" در مناطق اشغال شده اوکراین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که تحریم‌های لندن شامل بلوکه شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر مقامات روسی به انگلیس می‌شود که در "انتخابات ساختگی" در دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون و همچنین "الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه" به روسیه دست داشته‌اند.

جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس روز جمعه در این‌باره گفت: انتخابات ساختگی روسیه تلاشی واضح و بی‌ثمر برای قانونی کردن کنترل خود بر اراضی اوکراین است. شما نمی‌توانید در کشوری دیگر "انتخابات" برگزار کنید. انگلیس هرگز ادعاهای روسیه درخصوص اراضی اوکراین را نمی‌پذیرد.

این تحریم‌ها در پی آن اعلام شدند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه قانونی را امضا کرد که به سبب آن روز ۳۰ سپتامبر (هشتم مهر) به طور رسمی به عنوان «روز اتحاد دوباره» چهار منطقه جدا شده از اوکراین با روسیه شناخته می‌شود.

روسیه پس از انجام همه‌پرسی، سندی را در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ با سرپرست‌های موقت دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون امضا کرد تا مطابق آن، این مناطق تصرف‌شده در شرق و جنوب اوکراین به خاک روسیه ضمیمه شوند.

پوتین همچنین در تاریخ چهارم اکتبر ۲۰۲۲ قوانین فدرالی را به امضا رساند که توافقنامه‌های الحاق مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه را تصویب کرد.

دولت‌های غربی و کی‌یف این همه‌پرسی را «نقض قوانین بین‌المللی» خوانده بودند.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا