مردی به دلیل برچسب من روسم در استونی جریمه شد


 مردی به دلیل  برچسب  من روسم   در استونی جریمه شد

مردی در تالین به دلیل برچسب روی ماشینش "من روسم" 500 یورو جریمه شد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی اداره پلیس پیهیا اعلام کرد که مردی در تالین به دلیل استفاده از برچسب "من روسم" روی ماشینش جریمه شد.
در اواسط سپتامبر، عکس‌هایی از یک خودروی سیاه رنگ BMW در حال حرکت در خیابان‌های پایتخت استونی با نوشته هایی به زبان روسی در شبکه‌های اجتماعی ظاهر شد. روی شیشه عقب ماشین نوشته بود: "من روسم" و زیر شیشه سمت راننده: "جوخه مبارزه با نازیسم". کاربران محلی از پلیس خواستند تا راننده را پیدا کرده و به روسیه دیپورت کند. دیرتر، ایده استفاده از چنین برچسب هایی در اینترنت پخش شد. در نتیجه ده‌ها خودرو با برچسب‌های مشابه در جاده‌های تالین و دیگر شهرهای استونی ظاهر شدند.
در بیانیه اداره پلیس آمده است: این مرد بارها در شبکه های اجتماعی از مردم خواسته است که برچسب "من روسم"، "دپارتمان مبارزه با نازیسم"، "قدرت در حقیقت" و سایر نمادهای حمایت از تجاوز را روی خودروهای خود بگذارند. پلیس او را به دلیل ایجاد نفرت 500 یورو جریمه کرد. اگر این مردی رفتار خود را تغییر ندهد و تخلف مشابه دیگری مرتکب شود، ممکن است تحت تعقیب قرار گیرد.
به گفته رایگو پرانتس، رئیس بخش رویه اداره پلیس لانه-هارجو، چنین برچسب‌هایی و همچنین نشان ارتش روسیه به شکل خرس، ماهیت تحریک‌آمیز دارند و ظاهراً هدفشان تجزیه جامعه و ایجاد تنش است.
در ماه آوریل، دومای دولتی پیش نویس درخواست تجدیدنظر در مورد غیرقابل پذیرش بودن سیاست های سرکوبگرانه لتونی، لیتوانی و استونی در قبال شهروندان روسی زبان را تصویب کرد. همانطور که نویسندگان سند خاطرنشان کردند، در کشورهای بالتیک، ملی‌گرایی و عدم مدارا نسبت به روس‌ها، قلدری کودکان در مدارس، آزار و اذیت خبرنگاران و جایگزینی حقایق تاریخی را تشویق می‌کنند. مجلس سفلی پارلمان خواستار آن شد که رهبری این کشورها از نقض حقوق آنها دست بردارد و اصول حقوق بین الملل را رعایت کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی