قرارداد کار سفید امضا اعتبار قانونی دارد؟


قرارداد کار سفید امضا اعتبار قانونی دارد؟

قرارداد‌های سفید امضاء با کارگران اعتباری ندارد و بازرسان کار این گونه تخلف‌ها را به مراجع دادرسی و بازپرسی دادگستری ارجاع می‌دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ احمدرضا پرنده، مدیرکل بازرسی کار، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در برنامه سلام خبرنگار به مناسبت روز ایمنی کار گفت: وزارت کار با توجه به ضرورت امنیت شغلی کارگران به هیچ وجه با قراداد‌های یک ماهه، دو ماهه و چند ماهه موافق نیست و برای ساماندهی این موارد پیشنهاد قرارداد‌های دائم یا قرارداد چهار ساله داده است.

وی با اعلام اینکه اداره کل بازرسی کار حدود یک سال و نیم پیش با ابلاغ دستورالعملی به کارفرمایان کارگاه‌ها اعلام کرد گرفتن قرارداد‌های سفید امضاء از کارگران تخلف است، گفت: ارائه اینگونه قرارداد‌ها در هیئت‌های حل اختلاف فاقد اعتبار و ارزش قانونی است.

پرنده تاکید براینکه بازرسان کار افراد متخصصی هستند که در هر زمان می‌توانند به کارگاه‌ها ورود، و وضعیت و شرایط آن کارگاه را بررسی کنند، گفت: ۸۱۰ بازرس کار در کشور فعالیت و سالیانه ۴۲۰ هزار بازرسی و موارد نقص ایمنی و شرایط حقوقی کارگران را به کارفرمایان اطلاع ابلاغ می‌کنند.

مدیرکل بازرسی کار با بیان اینکه اولویت بازرسی حفظ و صیانت از نیروی کار است، افزود: شاخص‌ترین نواقص کارگاهی در بخش ساختمان و بیشتر مربوط به پرتگاه‌های بدون حفاظ و چاله‌های آسانسوری است که حفاظ لازم را ندارند.

وی افزود: سال گذشته از ۹۰ هزار کارگاه پرخطر کشور بازدید شد و امسال نیز تلاش می‌شود در سه بخش معدن، صنعت و ساختمان حدود ۱۴۰ هزار کارگاه بازدید شوند تا موارد نقض ایمنی شناسایی و برطرف شود.

پرنده افزود: اگر کارفرما درباره نقص ایمنی اقدام خاصی صورت ندهد، تخلف به مراجع دادرسی و بازپرسی‌های دادگستری‌های سراسر کشور ارجاع خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!