لاوروف حقه غربی‌ها را در جنگ اوکراین فاش کرد


لاوروف حقه غربی‌ها را در جنگ اوکراین فاش کرد

وزیر خارجه روسیه گفت، حامیان غربی اوکراین کسانی هستند که با نادیده گرفتن قراردادهای مینسک، «تمامیت ارضی این کشور را تضعیف می‌کنند».

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس بیان کرد: حامیان کی‌یف احتمالا به‌دنبال مهلت چند ماهه برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین هستند.

وی با اشاره به اعترافات پیشین «آنگلا مرکل» و «فرانسوا اولاند» رهبران آلمان و فرانسه افزود: این اتفاق ابتدا در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ رخ داد؛ هنگامی که فرانسه و آلمان برای توافق‌های مینسک ۱ و ۲ میانجیگری کردند و به درگیری میان نیروهای دولت اوکراین و جمهوری‌های دونباس پایان دادند اما با این حال اوکراین هرگز به قرارداد پایبند نماند و این در حالی بود که برلین و پاریس از اول نسبت به نیت اوکراین تماما آگاه بودند.

مرکل و اولاند در اوایل سال میلادی جاری اعتراف کردند که معاهده مینسک ۲ تنها یک «نمایش» بود که به اوکراین فرصت تقویت قوای نظامی‌اش را داد.

طبق گفته لاوروف، غرب از این توافقنامه‌ها صرفا به عنوان «حقه» جهت خریدن زمان برای ارتش اوکراین و تقویت آن استفاده کرد.

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: اگر آن‌ها توافقنامه‌های مینسک را رعایت می‌کردند، تمامیت ارضی اوکراین تضمین می‌شد.

او در پایان با اشاره به آمادگی روسیه برای مذاکرات گفت: تا همین ماه آوریل بود که روسیه آمادگی خود را برای مذاکرات نشان داد اما لندن و واشنگتن مداخله کردند. درحالی‌که مسکو اصولا آماده مذاکرات صلح است اما این بار با آتش‌بس فوری موافقت نخواهد کرد. متاسفیم که هیچ پیشنهاد صلح جدی از سوی غرب تاکنون وجود نداشته و تنها بر فرمول صلح زلنسکی به عنوان تنها چارچوب احتمالی برای مذاکرات پافشاری می‌کنند

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثمره شکر و صبر انسان مؤمن