قیمت طلا و سکه امروز 3 مهر 1402 / روند بازار طلا کاهشی شد


قیمت طلا و سکه امروز 3 مهر 1402 / روند بازار طلا کاهشی شد

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه 3 مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند نزولی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا، در آستانه بازگشت به کانال دو میلیون و 200 هزار تومانی قرار دارد و قیمت سکه امامی و بهار آزادنی نیز نزولی است. همچنین دلار در...

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه 3 مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، روند نزولی دارد. به گونه‌ای که قیمت طلا، در آستانه بازگشت به کانال دو میلیون و 200 هزار تومانی قرار دارد و قیمت سکه امامی و بهار آزادنی نیز نزولی است. همچنین دلار در کانال 49 هزار تومانی روند کاهشی دارد. روند قیمت انس هم در روز بازگشایی بازارهای جهانی کاهشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و 306 هزار و 300 تومان معامله می‌شود که حدود 11 هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

اما آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و 27 میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ حدود ۱۵۰ هزار تومان کمتر از روز گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود 90 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 24 میلیون و 698 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 139 هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 133 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 94 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و 233 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه امروز 3 مهر 1402 / روند بازار طلا کاهشی شدقیمت سکه و طلا امروز 3 مهر 1402

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، تغییری نداشته است. حباب نیم‌سکه اما با 9 هزار تومان افزایش، روی سه میلیون و 768 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 950 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر تغییری نداشته است. حباب آن اما شش هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 358 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود دو هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و 96 هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، اندکی کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در 30 روز گذشته حدود ۰.21 درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,922.66 دلار رسیده، این به معنای افت حدود 0.10 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

در این میان، داده‌های مربوط به شاخص بهای مصرف‌کننده ایالات متحده آمریکا، مطابق انتظارات بازار منتشر شد. روند صعودی نفت برنت، نگرانی‌های تورمی و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارد، افزایش داده است. در چنین شرایطی، نوسانات قیمتی انس طلای جهانی باعث تشکیل کندل «دوجی» شد که خود آیینه‌ای از رفتار محافظه‌کارانه و شک و تردید در نبرد میان خریداران و فروشندگان انس است. تحلیل شرایط و آینده انس را در گزارش پیش بینی قیمت طلای جهانی بخوانید.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها قیمت دلار تحت تاثیر اخبار متناقض سیاسی و اقتصادی، سر در گم شده است و از آن سو بازار طلا هم تحت تاثیر تعطیلات پشت سر هم، هنوز روند مشخصی ندارد. علاوه بر این مسائل، شرایط اقتصادی مردم هم باعث شده است همچنان رونق خاصی را در بازار طلا شاهد نباشیم. همه این مسائل، بر قیمت طلا و سکه اثر گذاشته است.

.IRPP_minimalist .IRPP_minimalist:active, .IRPP_minimalist:hover .IRPP_minimalist .IRPP_minimalist .ctaText .IRPP_minimalist .postTitle .IRPP_minimalist:hover .postTitle

در برخی از روزهای هفته گذشته، راه بازار طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد اما بازیگران این بازار تخلیه حباب سکه را دلیل عدم توازن در بازار فلز زرد می‌دانند.

در روزهای اخیر اما قیمت طلا و سکه به تبعیت از قیمت دلار یا کاهشی هستند یا در همان سطوح قیمت قبلی درجا می‌زنند. فعالان بازار طلا و ارز معتقدند این دو بازار در همبستگی با یکدیگر عمل می‌کنند و از همین رو مطالعه رفتار دلار می‌تواند دست بازار طلا و سکه را هم رو کند. در این میان البته نمی‌توان تقاضایی را که به طور سنتی در بازار طلای ایران وجود دارد، نادیده گرفت. فعالان بازار طلا امیدوارند با پایان تعطیلات و بازگشت جشن‌ها، تقاضا به این بازار بازگردد. امابه نظر می‌رسد در کوتاه‌مدت نباید انتظار نوسانات شارپی را در این بازار داشت. برای اطلاعات بیشتر، گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه 3 مهر 1402 را بخوانید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر در مورد آینده قیمت طلا و سکه دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه و قیمت طلا و سکه 3 مهر 1402 را مطالعه کنید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعترافات تکان دهنده همسرکُش ها در مشهد ! + عکس 3 زن و مرد قاتل