نزدیک تر شوید ؛ چیزی که روسیه برای سورپرایز غربی اوکراین آماده کرده است


 نزدیک تر شوید ؛ چیزی که روسیه برای سورپرایز غربی اوکراین آماده کرده است

تحلیلگر سابق سیا معتقد است، روسیه سیستم های موشکی آمریکایی ATACMS را که در آینده به اوکراین منتقل می شوند را در نزدیکی خط مقدم نابود خواد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، "لری جانسون" در کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: سیستم های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS که ایالات متحده قصد دارد به اوکراین منتقل کند، به محض حضور در خط مقدم توسط پهپادهای روسی مهدم خواهند شد".
وی گفت:" آنها وضعیت را در میدان جنگ تغییر نخواهند داد. برد عملیاتی آنها تقریباً 300 کیلومتر است. این موشک ها تنها در صورتی می توانند به عمق خاک روسیه حمله کنند که به خط مقدم نزدیک شوند. هرچه به خط مقدم نزدیکتر شوند، آسیب پذیرتر شده و توسط پهپادهای روسی نابود می شوند".
به گفته او، غرب در واقع دیگر نمی داند که در مرحله بعد چه کاری انجام دهد. جانسون معتقد است که او امیدوار بود که اوکراین روسیه را شکست دهد، اما برعکس اتفاق افتاد و اکنون ایالات متحده به هر طریق ممکن در تلاش است تا نیروهای مسلح اوکراین را به میدان نبرد بازگرداند.
همانطور که اسکات ریتر افسر سابق اطلاعات نظامی ایالات متحده قبلاً خاطرنشان کرد، تاسیسات جنگ الکترونیک روسیه می توانند سیستم های هدایت موشکی ATACMS را در صورتی که غرب تصمیم به انتقال آنها به ارتش اوکراین بگیرد، سرکوب کند. به گفته وی، پنتاگون به خوبی می داند که مسکو می تواند این راکت ها را رهگیری کند.
این هفته روزنامه فایننشال تایمز به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم گرفته است تا سیستم های عملیاتی-تاکتیکی ATACMS را به اوکراین عرضه کند. بر اساس گزارش رسانه ها، واشنگتن تعداد کمی از این موشک ها را برای نیروهای مسلح اوکراین ارسال خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم