انتقال افراد بی خانمان از قره باغ به ارمنستان


انتقال افراد بی خانمان از قره باغ به ارمنستان

رسانه: ساکنین قره باغ کوهستانی که خانه های خود را از دست داده اند، به ارمنستان نقل مکان می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس خبری دولتی "آرمن پرس" خبر می دهد که شهروندان منطقه قره باغ کوهستانی که بی سرپناه مانده اند، می توانند با همراهی نیروهای حافظ صلح روسیه به ارمنستان نقل مکان نمایند.

در خبر این آژانس خبری آمده است: "خانواده های علاقمند به نقل مکان که در نتیجه عملیات نظامی چندی پیش بی خانمان شده اند، را با همراهی نیروهای حافظ صلح روسی به ارمنستان منتقل می نمایند".

در آینده نزدیک اطلاعات مربوط به جابجایی سایر گروه های مردم نیز اعلام خواهد شد.
بنا بر اعلام سفارت فدراسیون روسیه در ایروان، نیروهای حافظ صلح روسیه تلاش های خود را شرایطی بسیار سخت و از جمله با به خطر انداختن جان خود، برای دفاع از ساکنین غیر نظامی قره باغ بکار می گیرند.
پیشتر نیکول پاشینینان نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که ایراوا در حال کار با شرکای بین المللی روی ایجاد مکانیزم های بین المللی تامین حقوق و امنیت ارمنی های قره باغ کوهستانی می باشد و به گفته وی، "اگر این کارها نتیجه مشخصی را نداشته باشند، دولت آماده است تا تمامی برادران و خواهران را در جمهوری ارمنستان با آغوش باز پذیرا باشد".
در 19 سپتامبر، آذربایجان عملیات نظامی را در قره باغ آغاز کرد و آن را "اقدامات ضد تروریستی با ماهیت محلی" برای بازگرداندن نظم قانون اساسی خواند. ایروان این را تجاوز توصیف کرد و گفت که هیچ واحد ارمنی در قره باغ وجود ندارد. یک روز بعد، با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی در مورد آتش بس حاصل شد؛ از جمله شروط آتش بس، به ویژه خلع سلاح نیروهای ارمنی و خروج تجهیزات سنگین از قره باغ مشخص شد.
در 21 سپتامبر، در شهر یولاخ آذربایجان، در 100 کیلومتری شمال شرق استپانکرت، نشست نمایندگان ارامنه قره باغ با هیئت آذربایجانی برگزار شد که به ادغام این منطقه به جمهوری اختصاص داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلوع خدا