کوچ سازندگان شمال تهران به جنوب‌شهر


کوچ سازندگان شمال تهران به جنوب‌شهر

شهردار منطقه ۲۰‌ با اعلام خبر افزایش ۴۳ درصدی صدور پروانه در این منطقه از استقبال سازندگان شمال تهران به جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رضا شنگی با اشاره به وضعیت منطقه ۲۰ و تاکید بر اینکه مساحت منطقه ۲ هزار و ۳۹۴ هکتار است و ۲۱۰ کیلومترمربع آن در حریم واقع شده است، گفت: با این حال ۷.۴۲ درصد منطقه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده است اما نکته قابل توجه این است که در این ۷ درصد از مساحت منطقه، حدود ۳۶۷ هزار و ۴۲۹ نفر زندگی می کنند.

وی با اشاره به آمار صدور پروانه‌های ساختمانی در این منطقه و صدور ۷۹ پروانه در ۵ ماهه اول سال گذشته، اظهار کرد: این در حالی است که با رفع محدودیت‌ها و ارائه تشویق های ساخت و ساز در ۵ ماهه سال‌جاری تعداد ۲۲۷ پروانه ساختمانی صادر شده است که ۹۷ مورد پروانه شهرسازی و ۱۳۰ مورد نیز سایر پروانه ها بوده است و به عبارت دیگر باید گفت که مقایسه صدور پروانه‌ها طی این مدت در سال گذشته با سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که شاهد رشد ۴۳ درصدی تعداد پروانه های صادره در منطقه ۲۰ بوده‌ایم.

شهردار منطقه ۲۰ در مورد چرایی رشد ۴۳ درصدی صدور پروانه در این منطقه با تاکید بر اینکه در ضوابط طرح تفصیلی قدیم، مشوق هایی وجود داشت که در بازنگری سال ۹۸، تا اندازه ای این مشوق ها محدود شد، گفت: ولی این محدودیت‌ها مجددا برطرف شد و همین امر باعث تشویق مردم برای نوسازی بافت های فرسوده شد؛ البته از سوی دیگر نیز به دنبال تسهیل گری همچون معافیت از پرداخت عوارض و... در این بخش بودیم و پرونده‌های مرتبط با بافت فرسوده را به صورت ویژه پیگیری می‌کنیم و همین تسهیل گری، مشوقی برای سازندگان شد تا پروانه کسب کنند.

شنگی در پاسخ به سوالی درباره چشم انداز ساخت و ساز منطقه نیز با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن در مناطق شمالی، ساخت و ساز در مناطق جنوبی و حاشیه‌ای را به یک فرصت برای سازندگان تبدیل کرده است، افزود: بر همین اساس، طی یکی دو سال گذشته ما توانستیم سازندگان مناطق شمالی را در منطقه خود جذب کنیم تا با توجه به راه اندازی قرارگاه مسکن، انبوه سازی را در منطقه تقویت کنیم.

وی ادامه داد: لذا ما بر اساس پروانه های صادر شده و در حال صدور، آینده ساخت و ساز مسکن در منطقه ۲۰ را بسیار روشن ارزیابی می کنیم و خوشبختانه امروز سازندگان مناطق شمالی، علاقمند به ساخت و ساز در منطقه ما هستند و یکی از دلایل اصلی این امر، میزان نقدشوندگی بالا در مسکن های ساخته شده در این منطقه است که به نسبت مناطق شمالی شهر تهران، از قیمت معقول تر و منصفانه تری برخوردار است.

منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی