پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است


پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است

بوشهر- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر از پایان پویش کتابخوانی اربعین و آغاز پویش‌های کتابخوانی جدید از مهرماه خبر داد و گفت: پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است.

پویش‌های جدید کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان در راه است
سمیه رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: با پایان ماه صفر و پشت سر گذاشتن ایام اربعین سالار شهیدان، پویش‌های کتابخوانی مربوط به این مناسبت به پایان رسید وبه‌زودی در مهرماه، پویش‌های کتابخوانی جدید ویژۀ کودکان و نوجوانان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و صفر، پویش کتابخوانی با محوریت سه کتاب «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان، «چهل روز عاشقانه» نوشته محمدرضا سنگری و «هنگام باران بود» سروده حبیب نظاری که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده‌اند، همزمان با کل کشور در استان بوشهر آغاز شد که در این پویش، کلیۀ اعضاء مراکز ثابت و سیار کانون استان شرکت کردند.

رسولی تأکید کرد: این پویش با هدف تشویق و ترغیب نوجوانان به مطالعه بیشتر کتاب برای رسیدن به شناخت و تعمق در نهضت کربلا انجام شد. کتاب‌‎های انتخاب‌شده برای پویش مذکور، همگی مخصوص رده سنی نوجوان تهیه و چاپ شده‌اند که محتوای آن همخوانی دقیق و ظریفی با واقعه عاشورا و به‌خصوص اربعین دارد.

وی یادآور شد: همخوانی این محتوا با ایام سوگواری اباعبدالله الحسین و ایام برگزاری پویش باعث تأثیرگذارتر شدن محتوای کتاب شد و استقبال خوبی از این کتاب در پویش شکل گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص شیوه‌های برگزاری این پویش توضیح داد: معرفی کتاب‎های نام برده‌‎شده، نقاشی با الهام از محتوای کتاب، نقاشی- خط، تهیه نشریات دیواری، نمایش‌های برگرفته از متن کتاب، جمع‎خوانی کتاب، بلندخوانی و... از شیوه‌های متفاوت اجرای این پویش بود.

رسولی سپس یا اشاره به تداوم پویش‌های کتابخوانی در استان بوشهر تصریح کرد: در نیمه دوم سال نیز با هدف ارتقاء سطح مطالعه و کتابخوانی در بین نوجوانان جامعه، پویش های متعدد دیگری را برگزار خواهیم کرد که از مهرماه پیش رو آغاز خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر گمشده یسنا کیست و آخرین وضعیت گم شدنش چیست؟