ثبت عمیق‌ترین گمانه اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به عمق 2036 متر


رکورد عمیق‌ترین گمانه اکتشافی به همت سخت‌کوشان امور اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران با عمق 2036 متر برای نخستین‌بار در کشور ثبت شد.

صنعت نویس: به گزارش مس پرس، دکتر امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر، ثبت چنین رکورد بی‌نظیر را افزودن برگ زرین دیگری در دفتر افتخارات شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد.

دکتر خرمی‌شاد در تشریح این دستاورد افزود: به منظور تکمیل تخمین ذخیره معدن مس میدوک، گمانه‌ای به عمق 2036 متر به نام MDK-276 در پایین‌ترین تراز ارتفاعی پیت معدن طراحی و عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد.

مدیرعامل شرکت ملی مس ادامه داد: این گمانه از خردادماه 1402 آغاز شده و در طی 116 روز به عمق 2036 متری رسیده است که عمیق‌ترین گمانه اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: پیشتر گمانه‌هایی به عمق 1613/20 و 1575/20 متر در معدن مس سرچشمه با این سایز حفر شده بود؛ اما انجام حفاری بیش از 2036 متر در معدن مس میدوک به دستان پرتوان مهندسان، حفاران و کارگران این مرز و بوم علی‌رغم تمامی چالش‌ها و مشکلات حفاری، گامی بزرگ در جهت اعتلای جایگاه کشور عزیزمان در رده‌بندی کشور‌های دارنده ذخایر بزرگ مس است که شعار «ما می‌توانیم» را محقق ساخت.
شایان ذکر است این رکورد در سایز N برای نخستین‌بار در کشور به ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان