چند دلیل قانع کننده برای تحصیل در ایتالیا


چند دلیل قانع کننده برای تحصیل در ایتالیا

اگر قصد دارید در ایتالیا درس بخوانید، تنها نیستید. اما شاید برای انتخاب ایتالیا، انگیزه‌ی کافی نداشته باشید، ما اینجا هستیم که برای تحصیل در ایتالیا، دلایل کافی و قانع‌کننده‌ای را در اختیارتان قرار دهیم. بیاید با این تصور شروع کنیم که می‌خواهید در رشته‌ی هنر یا معماری ادامه تحصیل دهید.

شما می‌توانید با انتخاب دانشگاهی در فلورانس، مهد رنسانس را با گوشت و پوست خود تجربه کنید. فلورانس، جایی است که برای علاقه‌مندان به رشته‌های هنری، تاریخی، یا مطلاعات مد و ...، بسیار مناسب است.
شاید هم بخواهید رشته‌ای تاریخی را در روم پر آوازه، یا رشته‌ای تجاری را در میلان بخوانید و اینگونه، به چیزی که می‌خواهید نزدیک شوید. در واقع هر شهر ایتالیا، دروازه‌ای از یک دنیای خاص برای دانشجویان بین‌المللی محسوب می‌شود. این بدان معناست که تحصیل در ایتالیا، با غوطه‌ور شدن در تاریخ و فرهنگ غنی این کشور فرقی ندارد. در اینجا،‌ چند دلیل بسیار قانع کننده برای ادامه تحصیل در ایتالیا وجود دارد که خواندن آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

چند دلیل قانع کننده برای تحصیل در ایتالیا

1. فرهنگ ایتالیایی را تجربه خواهید کرد
ایتالیا به تنهایی با مجموعه‌های هنری، معماری، آشپزی و موسیقی خود، دنیا را تغییر داده و روی آن تاثیر زیادی گذاشته است. تجربه‌ی تحصیل در این کشور به شما کمک می‌کند تا یک دیدگاه جهانی-فرهنگی عمیق پیدا کنید. فرقی نمی‌کند که روم را انتخاب کنید یا شهری دیگر از ایتالیا، شما به هر حال با فرهنگ ایتالیایی غنی و کاملی روبه‌رو خواهید شد که از یادتان نمی‌رود.
2. رشته‌های تحصیلی زیادی برای انتخاب وجود دارد
از محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی موجود در ایتالیا می‌توان به نویسندگی خلاقانه، مد و طراحی و هنرهای تجسمی اشاره کرد. این رشته‌ها بدان جهت محبوب شده‌اند که در کشوری پر از غذاهای جذاب، مکان‌های تاریخی و موزه‌های دیدنی ارائه می‌شوند. انگار که این کشور، به دانشگاه‌هایش برای تدریس درس‌ها کمک می‌کند. ولی بهترین رشته‌های تحصیلی در ایتالیا، ارتباطات، طراحی، زبان‌های خارجی، پزشکی و معماری است. اما گستردگی و تنوع رشته‌ها، بسیار زیاد است. شما هم می‌توانید در فلورانس رشته‌ای مبنی بر علوم انسانی و اجتماعی بخوانید، هم می‌توانید در روم، به مطالعه‌ی رشته‌هایی چون نقد فیلم و رسانه بپردازید.
3. از آموزش باکیفیت بهره‌مند خواهید شد
دانشجویان بین‌المللی با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا به این کشور می‌آیند تا با یک لنز فرهنگی به تمام موضوعات نگاه کنند. دانشگاه‌های ایتالیا دست به دست بناهای تاریخی و فرهنگ غنی این کشور، آموزشی با کیفیت را ارائه می‌دهد که دانشجویان را از هر جهت، خرسند می‌سازد. برای مثال، دانشگاه بولونیا که قدیمی‌ترین دانشگاه دنیا است، صد‌ها سال علم، فرهنگ، قدمت و کیفیت آموزشی را در دل خود جای داده است. همچنین یکی از بهترین دانشگاه‌های ایتالیا در زمینه‌ی علوم مهندسی، دانشگاه پادووا است.

چند دلیل قانع کننده برای تحصیل در ایتالیا

4. شما می توانید ایتالیایی یاد بگیرید
حتی اگر رشته‌ی مورد نظر شما یادگیری زبان ایتالیایی نیست، می‌توانید با یادگیری آن با کل ایتالیا، نه فقط اساتید دانشگاه، ارتباطی موثر برقرار کنید. همچنین شما می‌توانید به گزینه‌ای بسیار مناسب برای استخدام در ایتالیا تبدیل شوید و برای اخذ اقامت دائم پس از تحصیل،‌ نگرانی نداشته باشید.
علاوه‌براین، باید به این نکته هم اشاره کرد که یادگیری یک زبان دیگر برای مغز شما مفید است و با غوطه‌ور شدن در محیط ایتالیایی زبان، یادگیری آن ساده‌تر خواهد شد. پس به راحتی می‌توانید با هم‌اتاقی‌ها، اساتید، دانشگاهیان، و مردم محلی به زبان خودشان صحبت کنید و از زندگی دانشجویی در این کشور لذت ببرید.
5. می‌توانید غذاهای اصیل ایتالیایی بخورید
یکی از هیجان‌انگیزترین بخش مهاجرت تحصیلی، تجربه‌ی غذاهای خاص آن کشور است. ایتالیا هم بهترین آشپزها را در دل خود جای داده است، پس مطمئنا می‌توانید با خیال راحت، غذاهای اصیل ایتالیایی بخورید و از آن‌ها لذت ببرید.
در ایتالیا، از بازارهای محلی خوراکی بخرید و هرازچندگاهی، از خود با ژلاتو پذیرایی کنید. آداب و رسوم غذاخوردن به سبک ایتالیایی‌ها را یاد بگیرید و با انواع غذاهای خوشمزه‌ی آن‌ها آشنا شوید. به شما قول می‌دهیم که پشیمان نمی‌شوید.
6. شما در یک کشور ارزان زندگی خواهید کرد
ایتالیا به حدی مقرون‌به‌صرفه است که شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی به راحتی می‌توانید به گوشه و کنار آن سفر کنید و از جذابیت‌های تاریخی و دیدنی‌ آن، بهره ببرید. البته در مقایسه با کشور خودمان، ایتالیا گران‌تر خواهد بود، خصوصا اگر بخواهید مسکن مجزایی برای خود اجاره کنید. اما به طور کلی، این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی،‌ مقرون‌به‌صرفه است.
7. شما در مناظر زیبا غوطه‌ور خواهید شد
ایتالیا علاوه بر مناظر تاریخی و بناهایی که به دست بشر ساخته شده‌اند، مناظر طبیعی تمام‌نشدنی‌ای دارد. این مناظر از سواحل آفتابی تا کوه‌های پر از برف، چشم شما را از زیبایی‌ها لبریز خواهد کرد. در ایتالیا، می‌توانید در کوه‌های سبز کورتینا پیاده‌روی کنید و از ماه ژوئن تا سپتامبر، به منظره‌ای نفس‌گیر از گل‌های وحشی چشم بدوزید. گوشه‌به‌گوشه‌ی این کشور، منظره‌ای جذاب و طبیعی را در دل خود جای داده که تجربه‌ی تحصیل شما را رویایی خواهد کرد.
8. می‌توانید در تاریخ غوطه‌ور شوید
ایتالیا با 58 نقطه‌ی دیدنی و 40 نقطه‌ای که هنوز در دست بررسی است، به رهبر مکان‌های تاریخی در یونسکو تبدیل شده است! حتی کسانی که به این کشور نرفته‌اند نیز با آمدن اسمش به بناها،‌ مجسمه‌ها و سایر ماجراها و سازه‌های تاریخی آن فکر می‌کنند.
شما حین تحصیل در ایتالیا می‌توانید در تاریخ غرق شوید و از تماشای کلیسای سیستین، پانتئون، کولوسئوم و ...ماجراهای چند صد ساله را از نزدیک لمس کنید.
مهاجرت تحصیلی به ایتالیا با ونوس ایرجی
ایتالیا، این کشور رویایی و جذاب، هر سال متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش و مهاجرت تحصیلی دارد. اگر شما نیز یکی از آن‌ها هستید، توصیه می‌کنیم که به کمک یک موسسه مهاجرتی معتبر اقدام کنید تا به سرعت و بدون حاشیه و مشکل، از دانشگاه مورد نظر خود پذیرش بگیرید و مهاجرت کنید. ما در اینجا به شما دفتر مهاجرتی ونوس ایرجی، یکی از معتبرترین و مشهورترین سازمان‌های مهاجرتی را توصیه می‌کنیم. دفتر مرکزی این سازمان در تورنتو قرار دارد و انواع پرونده‌های مهاجرتی را به کشورهایی چون کانادا، آمریکا، انگلیس و اروپا را انجام می‌دهد. شما حتی می‌توانید در صورت تمایل به سایت این سازمان سر بزنید و مدارک تایید شده و پرونده‌های مختلف مهاجرتی که توسط این گروه به ثبت رسیده است را مشاهده فرمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا