جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون 15 منتشر شد؛ امکان شارژ لوازم جانبی با سرعت 4.5 وات


جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون 15 منتشر شد؛ امکان شارژ لوازم جانبی با سرعت 4.5 وات

اپل امسال با معرفی سری آیفون 15 بالاخره در دنیای آیفون پورت USB-C را جایگزین لایتنینگ کرد. حالا اطلاعاتی که درون وب‌سایت اپل قرار گرفته است، جزئیات بیشتری را از عملکرد این پورت در اختیار ما قرار می‌دهد.

در صفحه پشتیبانی اپل به ویژگی‌های پورت USB-C در سری آیفون ۱۵ مانند سرعت شارژ لوازم جانبی، نسخه USB و پشتیبانی از دیسپلی‌پورت اشاره شده است.

ویژگی‌های پورت USB-C در سری آیفون 15

قبلاً می‌دانستیم که امکان شارژ لوازم جانبی با آیفون 15 وجود دارد و می‌توانید اپل واچ و کیس ایرپاد را با این محصولات شارژ کنید. حالا طبق اطلاعات اپل، با سرعت شارژ 4.5 وات روبه‌رو هستیم.

مورد دوم مربوط به نسخه USB در آیفون‌ها می‌شود. اگرچه تمام مدل‌های سری آیفون ۱۵ به USB-C مجهز شده‌اند، اما نسخه و سرعت آن‌ها متفاوت است. آیفون 15 پرو و پرو مکس از USB 3.2 Gen 2 با حداکثر سرعت انتقال داده 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال، کابل USB-C موجود در جعبه آیفون‌ها از سرعت USB 2 پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای استفاده کامل از سرعت آیفون‌ها باید کابل جداگانه‌ای بخرید.

جزئیات جدیدی از پورت USB-C آیفون 15 منتشر شد؛ امکان شارژ لوازم جانبی با سرعت 4.5 وات

براساس اطلاعات رسمی اپل، تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از دیسپلی‌پورت با امکان پخش ویدیوهای 4K HDR پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توان آیفون‌ها را به نمایشگرهای خارجی یا تلویزیون‌ها با پشتیبانی از کابل USB-C به دیسپلی‌پورت متصل کرد یا اینکه به سراغ مبدل رفت. برخلاف برخی مدل‌های آیپد با Stage Manager، خبری از حالت نمایش گسترده در آیفون‌ها نیست.

مدل‌های پرو آیفون 15 همچنین قادر به ضبط ویدیوهای ProRes به‌صورت مستقیم روی حافظه‌های خارجی با حداکثر رزولوشن 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه هستند.

برای اتصال سری آیفون 15 به پورت USB-A خودروها برای استفاده از CarPlay، اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند از کابل USB-C به USB-A استفاده کنند.

در کنار تمام ویژگی‌ها، یکی دیگر از نکات مهم درباره استفاده از پورت USB-C در سری آیفون 15، امکان شارژ محصولات اندرویدی و آیفون تنها با یک کابل است.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان