کانادا در مدار زمین منظومه ماهواره‌ای می‌سازد


کانادا در مدار زمین منظومه ماهواره‌ای می‌سازد

 یک شرکت مطرح کانادایی اعلام کرده است از شرکت اسپیس‌ایکس برای پرتاب ماهواره‌های پهن باند خود به مدار استفاده می‌کند.

به نقل از رویترز، شرکت تلسات، یکی از اپراتورهای برجسته ماهواره، اعلام کرده است از شرکت اسپیس‌ایکس برای پرتاب ماهواره‌های پهن باند خود در مدار استفاده می‌کند.
اینشرکت در بیانیه خود یادآور شد، قراردادی را با شرکت فضایی اسپیس‌ایکس برای پرتاب ماهواره‌های مدار کم ارتفاع زمین از سال ۲۰۲۶با هدف ارائه خدمات پهنای باند جهانی از فضا در اواخر سال ۲۰۲۷ امضا کرده است.
ماهواره‌های مدار کم ارتفاع زمین ۳۶ برابر نزدیک‌تر از ماهواره‌های معمول کارایی دارند و نسبت به نمونه‌های سنتی زمان کمتری برای ارسال و دریافت اطلاعات صرف می‌شود که منجر به خدمات پهن باند بهتر و سریع‌تر حتی در مناطق دوردست می‌شود.
دولت چین نیز اخیرا از یک ابرمنظومه ماهواره‌ای پهن باند برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای با بیش از ۱۲ هزار ماهواره حمایت کرده است؛ در مرحله اول یک هزار و ۲۹۶ ماهواره این ابرمنظومه ماهواره‌ای به نام جی۶۰ استارلینک در مدار قرار می‌گیرند.
منظومه ماهواره‌ای این شرکت کانادایی تسات لایت‌اسپید LEO" Telesat Lightspeed" نام دارد.

دن گلدبرگ، مدیر عامل شرکت تلسات به رویترز گفت: این یک گام بزرگ دیگر در مسیر ما برای رسیدن به سرعت نور است.
گلدبرگ در توضیحات خود گفته است، تلسات شرکت فضایی اسپیس‌ایکس ایلان ماسک را به دلیل بهترین ترکیب از قیمت، عملکرد، قابلیت اطمینان و سرعت برنامه انتخاب کرده است.
برای این قرارداد که ۱۴ پرتاب را پوشش می‌دهد، ارزشی در نظر گرفته نشده؛ به گفته این شرکت، هر موشک فالکون ۹ تا ۱۸ ماهواره را به مدار می‌برد و این منظومه ماهواره‌ای را تا سال ۲۰۲۷ در مسیر استقرار قرار می‌دهد و در آن زمان این شرکت کانادایی هم خدمات جهانی ارائه می‌دهد که درواقع سه سال دیرتر از برنامه ریزی اولیه است.
سهام تلسات پس از افزایش ۳.۲ درصدی در معاملات اولیه، با ۵.۳ درصد کاهش به ۲۱.۹۹ دلار کانادا (۱۶.۲۰ دلار) رسید.
تلسات ماه گذشته اعلام کرد که با اعطای قرارداد به شرکت ام‌دی‌ای کانادا که یکی از ارائه‌دهندگان برتر فناوری و خدمات در صنعت فضای جهانی است برای ساخت ۱۹۸ ماهواره، ۲ میلیارد دلار صرفه جویی می‌کند.

منبع: آخرین خبر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز