به‌روزرسانی آیفون 12 در راه است


به‌روزرسانی آیفون 12 در راه است

اپل برای ادامه فروش آیفون 12 در فرانسه، می‌خواهد یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای کاهش تشعشعات این گوشی منتشر کند.

چند روز پیش فرانسه فروش آیفون ۱۲ را به‌خاطر تشعشعات بالاتر از حد مجوز آن به‌طور موقت متوقف کرد. حالا اپل گفته است که برای رفع این مشکل، برای آیفون 12 به‌روزرسانی منتشر خواهد کرد.

فرانسه با توقف فروش آیفون 12، به اپل اولتیماتوم داد که در سریع‌ترین زمان ممکن و با تمام ابزارهای در دسترس خود، این مشکل را برطرف کند یا اینکه برای تمام دستگاه‌های آیفون ۱۲ فروخته‌شده در فرانسه فراخوان دهد. حالا اپل به این موضوع واکنش نشان داده و گفته است که برای رفع این مشکل، به‌روزرسانی منتشر می‌کند.

کاهش تشعشعات آیفون 12 با به‌روزرسانی نرم‌افزاری

درحال‌حاضر به‌طور دقیق نمی‌دانیم به‌روزرسانی نرم‌افزاری چگونه می‌تواند تشعشعات آیفون ۱۲ را کاهش دهد، بااین‌حال اپل مطمئن است که با این آپدیت، نگرانی‌های فرانسه را کاهش می‌دهد. علاوه‌براین، کوپرتینویی‌های روش‌های آزمایش در فرانسه را هم در نظر می‌گیرند.

به‌روزرسانی آیفون 12 در راه است

برخلاف سایر کشورها، آژانس ملی فرکانس فرانسه (ANFR) نه‌تنها آزمایش آهنگ جذب ویژه (SAR) برای سر و بدن انجام می‌دهد، بلکه این آزمایش را برای اندام‌ها هم انجام می‌دهد؛ مانند زمانی که گوشی را در دست گرفته‌اید. آیفون ۱۲ در تست‌های مربوط به اندام‌ها عملکرد نامناسبی داشته و نتوانسته آن‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارد.

اپل در بیانیه‌اش گفته که مشکل به وجود آمده مربوط به پروتکل مورد استفاده رگولاتورهای فرانسه است و یک نگرانی مربوط به ایمنی دستگاه نیست:

«ما یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای کاربران در فرانسه منتشر خواهیم کرد تا با پروتکل مورد استفاده توسط رگولاتورهای فرانسه مطابقت داشته باشد. ما می‌خواهیم آیفون 12 همچنان در دسترس کاربران در فرانسه باشد. این موضوع مربوط به یک پروتکل تست خاص مورد استفاده توسط رگولاتورهای فرانسه می‌شود و یک نگرانی مربوط به ایمنی نیست.»

مقامات بلژیک، آلمان و ایتالیا از اپل خواسته‌اند که این به‌روزرسانی را برای کل کشورهای اتحادیه اروپا منتشر کند و احتمالاً چنین اتفاقی رخ خواهد داد. دولت فرانسه گفته است که آیفون 12 پس از دریافت به‌روزرسانی دوباره آزمایش می‌شود و اگر تشعشعات آن در محدوده قانونی SAR قرار بگیرد، فروش آن فوراً از سر گرفته خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)