اولین ربات انسان نما که در کارخانه مشغول به کار شد


اولین ربات انسان نما که در کارخانه مشغول به کار شد

ربات انسان‌نما آپولو در یک کارخانه در کنار کارگران شروع به کار کرده. این نخستین‌باری است که یک ربات «انسان‌نما» در یک کارخانه در کنار انسان‌ها مشغول به کار شده است.

«آپولو اتوبات» دارای دو دست، دو پا و دو چشم است و قد متوسطی به اندازه یک ​​انسان در حدود ۵ فوت-۸ یا ۱۷۲ سانتی‌متر دارد.

وظیفه فعلی این ربات بلند کردن جعبه‌ها و ظروف و جابه‌جایی آنها در کارخانه است، اما طراح آن Apptronik می‌گوید که نسخه‌های بعدی می‌توانند برای انجام کارهای خانه مورد استفاده قرار گیرند.

در حالی که ماشین‌های رباتیک قبلاً برای مرتب‌سازی دانه‌ها، کمک به پزشکان و افسران پلیس در آموزش و جاروبرقی کف استفاده می‌شدند، آپولو اولین ربات انسان‌مانندی است که در یک شغل انسانی کار می‌کند.

آپترونیک گفت که به این ربات ویژگی‌های انسانی مانند بازوها و پاها داده شده است تا به افراد کمک کند در زمان کار با آن احساس راحتی بیشتری کنند.

اولین ربات انسان نما که در کارخانه مشغول به کار شد

این ربات در حال حاضر فقط وظایف اولیه را انجام می‌دهد، اما با توسعه فناوری، ویژگی‌های بیشتری را ارائه خواهد داد.

جف کاردناس، مدیرعامل Apptronik به سایت خبری Axios گفت:«این یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری به دور از اضافه کردن یک ویژگی یا عملکرد جدید است.»

آپولو حتی ممکن است روزی در کارهای خانه کمک کند. در حال حاضر، باتری آپولو تنها چهار ساعت دوام می‌آورد، به این معنی که در مقایسه با همکاران انسانی خود که معمولاً هشت ساعت در روز کار می‌کنند، مجبور است تنها در نیم روز شیفت کاری حضور داشته باشد.

کاردناس گفته است که شرکت او تاکنون دو ربات آپولو ساخته و در حال حاضر در حال ساخت چهار ربات دیگر است.

Apptronik قصد دارد کمتر از ۱۰۰ نسخه آزمایشی را تولید کند که شرکت‌ها می‌توانند قبل از شروع تولید نسخه نهایی در سال ۲۰۲۴ آنها را امتحان کنند.

اقتصاددانان معتقدند هنگامی که ربات‌هایی مانند آپولو به‌صورت انبوه تولید و وارد بازار شوند، می‌توان از آنها برای پر کردن خلا نیرو انسانی در مشاغلی مانند مراقبت از سالمندان، تولید و امنیت استفاده کرد.

از دیگر شرکت‌هایی که در رقابت برای ساخت ربات‌های شبیه انسان هستند، می‌توان به تسلا، بوستون داینامیکس، سامسونگ الکترونیک و هانسون رباتیک اشاره کرد.

سال گذشته، تسلا اعلام کرد که قصد دارد «هزاران» ربات انسان‌نما را در کارخانه‌های خود داشته باشد. و در همان سال از ربات خود به نام Optimus رونمایی کرد که گفته می‌شود به تنهایی مسیریابی را یاد می‌گیرد، دنیای اطراف خود را حس می‌کند و به تنهایی اشیا را انتخاب می‌کند.

منبع: هوشیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس