تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال چگونه است؟!


تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال چگونه است؟!

مانند هر دارایی سنتی دیگری از جمله کالاها، املاک یا اوراق بهادار، عوامل متعددی هستند که می‌توانند ارزش ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهند. برای مثال یکی از قدرتمندترین عوامل موجود، عرضه و تقاضاست. اما در کنار این عامل نمی‌توانیم از تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال هم چشم پوشی کنیم.

به عبارتی، خبر از هر نوعی که باشد یعنی خوب یا بد، می‌تواند روی درک یک سرمایه گذار بازار ارزهای دیجیتال و رفتار او در معامله این دارایی هم اثر بگذارد. در این مقاله قصد داریم درباره مجموعه عوامل مؤثر بر قیمت رمز ارزها و به صورت اختصاصی درباره تأثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال صحبت کنیم.

تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال

عوامل متعددی هستند که می‌توانند روی قیمت ارز دیجیتال اثرگذار باشند. مواردی همچون میزان عرضه و تقاضا، رقابت در بازار رمزارزها، احساسات و نظرات کاربران درباره یک ارز خاص، صرافی‌ها، هزینه‌های استخراج و معدن، تجزیه و تحلیل‌های فنی، هاوینگ، هش ریت یا سختی شبکه، مقررات دولتی وضع شده در مورد ارزهای دیجیتال و عملکرد نهنگ‌ها همگی جزئی از این عوامل محسوب می‌شوند. از سوی دیگر شاید تعجب کنید اما قیمت ارزهای دیجیتال بیش از هر چیزی به اخبار مثبت و منفی و رویدادهای روز برمی‌گردد و معامله این ارزها را تحت واکنش خود قرار می‌دهد. این واکنش گاهی به اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت یک ارز دیجیتال تبدیل می‌شود، حتی اگر اخبار منتشر شده در حد شایعه ای بیش نباشد. اما شاید برای شما سؤال باشد که چرا اخبار، شایعات و رویدادهای روزمره تا این حد روی نرخ رمز ارز اثر دارند؟ در پاسخ باید بگوییم که علت اصلی عدم وجود یک نهاد کنترلی و نظارتی بر این بازار است. به همین دلیل است که هر نظر و شایعی که به صورت ویروسی پخش شود، می‌تواند خیلی زود باعث رشد قیمت ارز دیجیتال یا سقوط آن شود.

چگونگی تاثیر اخبار بر قیمت ارز‌های دیجیتال

بر اساس مطالعات انجام شده، هم جنبه‌های اطلاع رسانی اخبارها هم جنبه اثربخشی آن‌ها در تغییر رفتارها، می‌تواند به شکلی عمیق روی حجم معاملات، قیمت ارزهای دیجیتال، نوسانات و حتی درآمدهای تریدرها تأثیر بگذارد. این تأثیر گاهی به قدری زیاد می‌شود که شاهد بازده غیر عادی یک ارز دیجیتال مشهور مانند بیت کوین هستیم. البته از بین تمامی ارزهای دیجیتال، شاید بتوان بیت کوین را غالب ترین ارز رمز نگاری دانست که اثرات منفی اخبار را تجربه می‌کند. به این صورت که بازدهی اثرات منفی شایعات روی بیت کوین بیش از بازدهی مثبت اخبار روی ارزش بازار آن خواهد بود.

تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال چگونه است؟!

در واقع وجود اخبارهای متعددی درباره بازار کریپتوکارنسی و قیمت آنلاین ارزهای دیجیتال، می‌تواند روی رفتار یک سرمایه گذار و درک وی از روند رشد یا سقوط قیمت ارز دیجیتال تأثیر بگذارد. هر دیدگاهی که به واسطه یک شایعه یا اخبار واقعی در اذهان شکل می‌گیرد، می‌تواند در مدت زمان کوتاهی دیدگاه عمومی را تحت تأثیر خود قرار داده و روی ارزش و بهای یک رمز ارز مؤثر باشد.

از سوی دیگر مدیریت کردن این بازار به دلیل وجود تعداد بسیار زیادی ارز شناخته شده و ناشناس، در کنار عدم وجود قوانین مشخص باعث شده است که به راحتی درز کردن یک خبر روی عملکرد معامله گران ارز دیجیتال اثربخش باشد. نکته مهم در مورد تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال، بازگشت پذیر بودن این اثربخشی در طولانی مدت است.

اگرچه گاهی اخبار به قدری در ارزش یک سهم رخنه می‌کنند که تغییرات قیمتی ایجاد شده را غیرقابل برگشت خواهند کرد.

اخبار لحظه ای چگونه بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد؟

خبرها از هر جنس و نوعی که باشند، چه مالی و چه غیر مالی و حتی درست یا نادرست، تأثیر خود را روی ارزش ارزهای دیجیتال خواهند داشت. اما هر خبری چنین پتانسیلی ندارد، زیرا بسیار مهم است که این خبر توسط چه نهادی منتشر شده باشد. به عبارتی برای اینکه رویدادهای روزمره و شایعات بتوانند در نرخ معاملات ارزهای دیجیتال مؤثر واقع شوند، باید توسط رسانه‌های مالی معتبر مانند بلومبرگ گزارش شوند.

تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال چگونه است؟!

اما بیش از هر چیز اخبار لحظه ای می‌تواند مانند شوکی بر بازار ارزهای دیجیتال عمل کنند. در این بین برنده میدان معامله گرانی هستند که در سریع ترین زمان ممکن به این اخبار دست پیدا کنند. به همین دلیل است که توصیه می‌شود به عنوان یک تریدر و کسی که قصد دارد از رمز ارزها درآمدزایی کند، حتماً به صورت مداوم رسانه‌های اجتماعی مختلف را دنبال و از اخبار روز و لحظه ای آگاهی پیدا کنید.

بنابراین از تأثیر خبرهای داغ و دست اول در بازارهای ارزهای دیجیتال و تأثیری که می‌توانند روی ارزش یک رمز ارز یا روند کلی بازار داشته باشند، غافل نشوید. البته باید توجه داشته باشید که همیشه اخبار منفی نمی‌توانند روی ارزش و قیمت یک ارز دیجیتال تأثیر منفی داشته باشند، به طوری که وقتی قیمت لحظه ای ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم، متوجه خواهیم شد که رمز ارز مورد نظر همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد.

منابع قابل اعتماد برای اطلاع از اخبار بازار ارزهای دیجیتال

به عنوان کسی که در حال خرید و فروش ارزهای دیجیتال است، باید بدانید که کدام خبرها قابل اعتماد هستند و از کنار کدام شایعات باید بی اعتنا رد شد. در واقع با قاطعیت می‌توان گفت که به هر خبر از هر منبع و مرجعی نباید اعتماد کرد. به همین دلیل باید خبرگزاری‌های معتبر این حوزه را به خوبی بشناسید و با دنبال کردن آن‌ها، گزینه‌های اصلی برای آگاهی از اخبار روز بازار کریپتوکارنسی را برگزینید.

منابع فراوانی از اخبار و اطلاعات رمزنگاری موجود در اینترنت وجود دارند با این حال، شناسایی پورتال‌های خبری ارزهای دیجیتال قابل اعتماد و قابل اعتماد که به تصمیم‌ گیری آگاهانه در معاملات کمک ‌کنند، چالش برانگیز است. به همین دلیل ما در ادامه به معرفی 10 وب سایت خبری محبوب که بینش‌های اصلی فضای ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهند، خواهیم پرداخت.

  • (Cointelegraph)
  • (CoinDesk)
  • (BeInCrypto)
  • (Decrypt)
  • (com)
  • (Blockworks)
  • (com)
  • (CoinCodex)
  • (Today)
  • (The Block)

جمع بندی

بازار ارزهای دیجیتال هنوز چشم انداز نوظهوری دارد، به همین دلیل برای تسلط بر آن باید با تمامی عوامل مؤثر بر قیمت ارزهای دیجیتال آشنایی پیدا کرد. تاثیر اخبار بر قیمت ارز دیجیتال به گونه ای است که می‌تواند به راحتی روی رشد یا افت رمز ارزها تأثیر بگذارد.

به عنوان یک تریدر باید به صورت مداوم اخبار لحظه ای بازار کریپتوکارنسی را دنبال کنید تا بتوانید در زمان مناسب تصمیم درست را بگیرید. تأثیرپذیری از اطلاعات نادرست هنگام سرمایه گذاری در دارایی‌های دیجیتال بسیار زیاد است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از منابع معتبر مانند گزینه‌های معرفی شده در مطلب برای دستیابی به اخبار قابل اعتماد استفاده کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان