متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر از Llama 2 است


متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر از Llama 2 است

به گزارش وال استریت ژورنال، Meta Platforms (META.O) در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و فوق العاده قدرتمند است. این سیستم با همکاری OpenAI ایجاد می‌شود و انتظار می‌رود پیشرفته‌ترین مدل ارائه شده توسط OpenAI باشد.

وال استریت ژورنال گفت که شرکت مادر فیسبوک قصد دارد مدل جدید هوش مصنوعی خود را در سال آینده آماده کند و اضافه کرد که چندین برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری خود با نام Llama 2 خواهد بود. این گزارش وال استریت نشان می‎دهد که شرکت مادر فیس‎بوک در حال سرمایه‎ گذاری بر روی فناوری پیشرفته هوش مصنوعی برای افزایش بیشتر قابلیت‎های خود است.

Llama 2 مدل زبانی منبع‌باز هوش مصنوعی متا است که در ماه جولای راه‌اندازی شد. این مدل توسط سرویس‌های ابری Azure مایکروسافت (MSFT.O) برای رقابت با مدل‌های مشابهی مانند ChatGPT OpenAI و Bard Google (GOOGL.O) در زمینه هوش مصنوعی طراحی شده است. هدف Llama 2 ارائه یک مدل زبان قدرتمند و همه کاره برای انجام وظایف مختلف مرتبط با هوش مصنوعی است.

متا در حال توسعه یک سیستم هوش مصنوعی جدید و قدرتمندتر از Llama 2 است

لاما ۲ مایکروسافت با ارائه یک راه‌حل منبع باز، به توسعه‌دهندگان و محققان اجازه می‌دهد تا به مدل دسترسی پیدا کرده و آن را اصلاح کنند و همکاری و نوآوری را در جامعه هوش مصنوعی تشویق می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که ممکن است جزئیات این سیستم برنامه‌ریزی شده که در حال توسعه قرار دارد، همچنان تغییر کند و جزئیات این سامانه هنوز در حال نهایی شدن است. هدف این سیستم کمک به سایر شرکت‌ها در ایجاد خدماتی است که می‌توانند متن، تجزیه‌و‌تحلیل و سایر خروجی‌های پیچیده را تولید کنند.

متا انتظار دارد در اوایل سال ۲۰۲۴ آموزش سیستم هوش مصنوعی جدید را که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می‌شود، آغاز نماید.

متا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT در اواخر سال گذشته، کسب‌وکارها و شرکت‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرایندهای تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

بلومبرگ نیوز در ماه ژوئیه گزارش داد که اپل (AAPL.O) در حال ساخت محصولات هوش مصنوعی مشابهی مانند ChatGPT OpenAI و Bard Google است و افزود که چارچوب مخصوص به خود را که به نام Ajax شناخته می‌شود، برای ساخت مدل‌های زبان بزرگ ساخته و در حال حاضر به آزمایش آن مشغول است. مهندسان اپل حتی به چت‌باتی که در حال توسعه آن هستند نام مستعار « Apple GPT» داده‌اند.

منبع: هوشیو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس