رکود 90 درصدی در امین حضور/ تولیدکننده لوازم خانگی، فروشنده شده است


رکود 90 درصدی در امین حضور/ تولیدکننده لوازم خانگی، فروشنده شده است

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران با انتقاد از دخالت تولیدکنندگان در امر فروش آن، گفت:آن‌ها با اجاره تعدادی فروشگاه، میزان اجاره‌بهای را در بازار بالا برده‌اند، اما، چون این مبالغ تحت عنوان هزینه‌های تولید محاسبه می‌شود، دیگر مالیاتی برای این مسئله به دولت پرداخت نمی‌کنند.

رکود 90 درصدی در امین حضور/ تولیدکننده لوازم خانگی، فروشنده شده است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اکبر پازوکی» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار این کالا اظهار کرد: بازار لوازم خانگی همچون ماه‌های قبل در رکود به سر می‌برد. با فرارسیدن ایام ماه محرم و صفر رکود موجود در بازار بیشتر شده و اکنون ما شاهد رکودی ۹۰ درصدی در این بخش هستیم. احتمال می‌رود که با پایان این ایام هم وضعیت رکودی بازار همچنان ادامه‌دار باشد.


رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بازار، به نفع مصرف‌کنندگان است که لوازم خانگی را به صورت قسطی خریداری کنند؛ در غیر این صورت و با توجه به قیمت‌های موجود، امکان خرید نقدی این اقلام برای آنها وجود نخواهد داشت.


وی همچنین در واکنش به اظهارات اخیر «مهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت درباره ضرورت تامین مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی برای پوشش کامل نیاز این بازار هم گفت: تولیدکننده همیشه در حال تولید بوده، اما با توجه به قیمت فعلی لوازم خانگی، و امتناع فروشندگان از خرید جدید، انبار آن‌ها مملو از کالا است؛ لذا، کمبودی پیرامون عرضه لوازم خانگی جز در چند مورد خاص نداریم.


این فعال صنفی همچنین درباره فروش کالای قاچاق در بازار لوازم خانگی و مقابله با آن هم توضیح داد: مسئول پاسخگویی به این سوال من نیستم، اما در سطح بازار آن‌هایی که فروشندگان سالمی هستند، جنس قانونی عرضه می‌کنند و در طرف مقابل آن‌هایی که به دنبال فروش لوازم خانگی قاچاق هستند، همچنان به فروش این نوع کالا‌ها اصرار دارند.


تولیدکننده، فروشنده لوازم خانگی شده است!


پازوکی همچنین درباره فروش لوازم خانگی از طریق کارت‌های اعتباری هم تصریح کرد: تاکنون چنین رویه‌ای برای هیچ یک واحد‌های صنفی فروشنده لوازم خانگی اجرایی نشده است. فروش لوازم خانگی با استفاده از این ابزار صرفاً از طریق فروشگاه‌هایی انجام می‌شود که خود تولیدکنندگان آن را دایر کرده‌اند.


رئیس اتحادیه لوازم خانگی تاکید کرد: در حال حاضر شرایطی پیش آمده که خود تولیدکننده لوازم خانگی به فروشنده این نوع کالا‌ها تبدیل شده است. آن‌ها با اجاره تعدادی فروشگاه، میزان اجاره‌بهای را در بازار بالا برده‌اند، اما چون این مبالغ تحت عنوان هزینه‌های تولید محاسبه می‌شود، دیگر آنها مالیاتی برای این مسئله به دولت پرداخت نمی‌کنند.


وی در پایان درباره گارانتی لوازم خانگی هم توضیح داد: در حال حاضر شرایطی مهیا شده که مصرف‌کنندگان می‌توانند صفر تا صد گارانتی یک قلم کالا اعم از مشخصات، قانونی و یا قاچاق بودن آن و همچنین تایید‌های اعطایی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مثل سازمان صمت استان و یا سازمان حمایت به کالای مد نظر را از طریق سامانه جامع گارانتی بررسی کرده و پس از آن اقدام به خرید آن کالا کنند.


پایان پیام//



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمار فاجعه بار: کاش ستاره بارسا برنمی‌گشت!