معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023


معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023

یکی از دغدغه‌های علاقه مندان به کنسول بازی و ایکس‌باکس، پیدا کردن تلویزیون مناسب برای گیمینگ است. تلویزیونی که علاوه بر قابلیت‌های گیمینگ، کیفیت تصویر عالی و قیمت مناسبی هم داشته ‌باشد.

اگر به فکر خرید یک تلویزیون گیمینگ جدید و خوش قیمت هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله بهترین تلویزیون‌ های مخصوص گیمینگ سال 2023 بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023

ویژگی ‌های تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ

پیش از اینکه به معرفی مدل‌های برگزیده تلویزیون‌های گیمینگ برویم، می‌خواهیم درباره فاکتورهایی صحبت کنیم در زمان خرید یک تلویزیون مناسب بازی باید به آن توجه کنیم. این فاکتورهای عبارتند از:

رزولوشن تلویزیون

منظور از رزولوشن، وضوح تصویر تلویزیون است. هر چه رزولوشن تصویری تلویزیون بیشتر باشد، تعداد پیکسل‌هایی که در یک اینچ مربع فضا نمایش می‌دهد، بیشتر شده و وضوح تصویر بالاتری خواهد داشت. در حال حاضر بهترین رزولوشنی که می‌توانید برای یک تلویزیون گیمینگ پیدا کنید، 4K و 8K است. با توجه به تفاوت قیمت تی وی 8K با 4K و تعداد کم تلویزیون‌های 8K در بازار ایران، پیشنهاد می‌کنیم اگر از کنسول‌های نسل جدید استفاده می‌کنید، تلویزیون 4K بخرید.

گستره رنگی و حجم رنگ‌ها

هر چقدر گستره رنگی و حجم رنگ‌ها در یک تلویزیون بیشتر باشد، رنگ‌ها جذاب‌تر و طبیعی‌تر دیده می‌شوند. این موضوع درباره بازی‌های با گرافیک سنگین نقش مهمی است. بین پنل‌های QLED، OLED، LED و IPS، تنها پنل‌های QLED می‌توانند بالاترین گستره رنگی و حجم رنگ‌ها را برای نمایش کامل رنگ‌های تصاویر و ویدیوهای HDR را فراهم کنند. بنابراین خرید تلویزیون با پنل QLED در اولویت قرار دارد.

عمق رنگ مشکی

عمق رنگ مشکی نقش مؤثری در نمایش جذاب‌تر محتوای HDR به ‌ویژه در محتوای تاریک دارد. بازی کردن با تلویزیونی که رنگ مشکی را عمیق و بی‌ نهایت نشان ‌می‌دهد، واقعاً لذت بخش است. در تلویزیون‌های LED و QLED به‌ دلیل داشتن کنتراست بالا، رنگ مشکی عمق بیشترو جذابیت بالاتری دارد.

نرخ نوسازی یا ریفرش ریت

نرخ تازه سازی به‌ معنای نمایش سریع‌تر و روان‌تر محتواهایی در حرکت از جمله بازی‌ها است. هر چقدر ریفرش ریت یک تی وی بالاتر باشد، تغییرات محتوا را با سرعت بالاتر و به ‌شکل روان‌تری نمایش می‌دهد. در حال حاضر تلویزیون‌های با نرخ تازه سازی 120 هرتز بهترین گزینه برای خرید تلویزیون گیمینگ هستند.

علاوه بر فاکتورهایی که نام بردیم، درگاه‌های ارتباطی تلویزیون، زاویه دید تلویزیون، سایز و ابعاد آن و همچنین میزان روشنایی تلویزیون هم مواردی هستند که بهتر است در زمان انتخاب به آنها توجه کنید.

معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023

جدیدترین تلویزیون ‌های گیمینگ بازار

اما برویم سراغ معرفی بهترین مدل‌های تلویزیون گیمینگ بازار ایران در سال 2023!

مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای سال 2023 عرضه ‌شده‌اند و در اغلب فروشگاه‌های آنلاین لوازم خانگی مانند دبی کوچولو می‌توانید آنها را سفارش دهید.

تلویزیون سامسونگ مدل Q70C

یکی از مدل‌های پرفروش سامسونگ در سال 2023 تلویزیون Q70C است. این تلویزیون هرچند جزو محصولات میان رده محسوب‌ می‌شود، ولی به ‌دلیل ارزش خرید بالا نسبت به سایر مدل‌های مشابه، طرفداران بیشتری پیدا کرده است. تلویزیون اسمارت سامسونگ مدل Q70C با نمایشگر QLED، کیفیت تصویر 4K، ریفرش ریت 120 هرتز، پردازنده قدرتمند Quantum Processor، پشتیبانی HDR چندگانه، کیفیت صدای Adaptive Sound+، اینترنت اشیا و طراحی ظریف و زیبا، یک تلویزیون عالی برای همه مصارف از جمله گیمینگ است.

نقاط قوت تلویزیون سامسونگ Q70C:

  • دارای پردازشگر Quantum Processor 4K، تکنولوژی 4K Upscaling و AI Upscale (هوش ‌مصنوعی)
  • مجهز به تکنولوژی Motion Xcelerator Turbo+ و Game Motion Plus برای تصاویر روان و واضح
  • تکنولوژی Adaptive Sound+ برای تجربه صدای بی‌نظیر
  • قابلیت اتصال به اینترنت و اینترنت اشیا
  • ریموت کنترل با پنل شارژ خورشیدی

معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023

تلویزیون سونی مدل X90L

جدیدترین محصول سونی برای سال 2023، تلویزیون 4K نسل نهم مدل X90L است که برای گیمینگ طراحی شده‌است. این تلویزیون با کیفیت تصویر Full Array Local Dimming، ریفرش ریت 120 هرتز، پردازنده قدرتمند XR، پشتیبانی HDR چندگانه، صدای دالبی ویژن و اینترنت اشیا، بهترین تجربه تماشای فیلم و سریال و بازی کردن با تلویزیون را برای شما رقم می‌زند.

نقاط قوت تلویزیون سونی X90L:

  • پردازنده Cognitive Processor XR یا هوش شناختی برای تجزیه و تحلیل تصاویر HDR و ارائه تصاویر بهینه، با کیفیت بالا و عمق بی‌نظیر
  • نوردهی موضعی از نوع Full Array LED برای تنظیم روشنایی در روز و شب
  • دارای چهار بلندگو در جلو، بالا و پایین تلویزیون با کیفیت XR Surround برای ارائه تجربه صوتی فراگیر و سه ‌بعدی
  • قابلیت وب گردی، دانلود و نصب انواع اپلیکیشن‌های بازی، تماشای محتواهای آنلاین و...

تلویزیون ال ‌جی مدل Qned816

یکی از محصولات حرفه‌ای ال جی برای گیمینگ که در سال 2023 عرضه و به ‌عنوان محصول پرفروش این برند در سال جاری معرفی شد، تلویزیون Qned816 ال جی است. صفحه نمایش این تلویزیون از نوع Qned با تکنولوژی پنل mini LED و نرخ تازه سازی 120 هرتز است که تصاویر بسیار جذاب و دقیقی ارائه می‌کند. ارزش خرید تلویزیون ال‌ جی مدل Qned816 نمره 9.1 از 10 را گرفته است. این تلویزیون با قابلیت پشتیبانی از VRR و پهنای باند HDMI2.1 بازی‌های سریع و سنگین را به ‌راحتی پردازش می‌کند.

نقاط قوت تلویزیون ال جی Qned816:

  • دقت تصویر عالی با تکنولوژی QNED و کیفیت تصویر 4K با زاویه دید عالی و روشنایی کافی
  • پردازنده تکنولوژی کوانتوم دات و نانو سل
  • لوکال دایمینگ و پشتیبانی HDR چندگانه
  • صدای دالبی اتمس و کنترل صدا با هوش مصنوعی پیشرفته

معرفی بهترین تلویزیون ‌های مناسب برای گیمینگ در سال 2023

تلویزیون ال ‌جی مدل C3

تلویزیون ال جی C3 OLED یکی از مدل‌های میان‌رده ال‌جی با نمایشگر OLED و 4K است. این تلویزیون به‌دلیل تنظیم سطوح روشنایی خودکار، کنتراست تقریباً عالی، عمق رنگ سیاه بی نهایت و نرخ تازه سازی 120 هرتز یک تلویزیون گیمینگ واقعی است. ال جی C3 در رتبه بندی تلویزیون‌های گیمینگ از 10 نمره 9.4 را گرفته است. این تلویزیون با پشتیبانی از قابلیت Free Sync و HDMI Forum VRR تجربه بازی روان، سریع و بدون قطعی را ارائه می‌کند.

نقاط قوت تلویزیون ال ‌جی C3:

  • رابط هوشمند webOS اختصاصی ال ‌جی
  • چهار پورت پهنای باند کامل HDMI 2.1
  • طراحی بدنه نازک، ظریف و فریم لس (Frame Less)
  • مجهز بودن به سیستم Dolby Vision

برای سفارش محصولاتی که در این مطلب معرفی کردیم، می‌توانید به فروشگاه دبی کوچولو مراجعه کنید. دبی کوچولو بهترین تلویزیون‌ها گیمینگ بازار را از بانه و با بهترین قیمت تهیه کنید. کلیه کالاهای این فروشگاه آنلاین دارای گارانتی شرکتی، ضمانت اصالت کالا و خدمات پس از فروش معتبر هستند. برای پیدا کردن مدل دلخواه‌تان، فقط کافی است به نشانی https://dobeikochooloo.com/ مراجعه کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا