اپل از آیفون مینی دست می‌کشد؟


اپل از آیفون مینی دست می‌کشد؟

ممکن است فردا اپل به طور رسمی آیفون مینی (mini) را کنار بگذارد و دیگر خبری از عرضه نسخه جمع و جور گوشی‌های آیفون نباشد. ظاهراً عدم استقبال خریداران از آیفون مینی باعث دلسردی اپل شده است. اولین و آخرین نسخه مینی آیفون iPhone 12 mini و...

ممکن است فردا اپل به طور رسمی آیفون مینی (mini) را کنار بگذارد و دیگر خبری از عرضه نسخه جمع و جور گوشی‌های آیفون نباشد. ظاهراً عدم استقبال خریداران از آیفون مینی باعث دلسردی اپل شده است.

اولین و آخرین نسخه مینی آیفون iPhone 12 mini و iPhone 13 mini بود و اپل آیفون 14 مینی معرفی نکرد. حالا در آستانه رونمایی از سری آیفون 15، گفته می‌شود اپل به طور رسمی پایان عرضه نسخه مینی را اعلام خواهد کرد. ظاهراً عدم استقبال از نسخه‌های مینی که حتی تقاضا برای آن پایین‌تر از آیفون 11 است، اپل را به این تصمیم وا‌داشته است.

احتمال توقف عرضه مدل های مینی آیفون

در حال حاضر خرید آیفون 13 مینی از فروشگاه آنلاین اپل در آمریکا بین 2 تا 3 هفته طول می‌کشد و و حتی می‌تواند به 6 تا 8 هفته هم برسد. این تأخیر قابل توجه در تحویل نسخه مینی ممکن است یکی از نشانه‌های تصمیم اپل برای توقف عرضه نسخه مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی باشد.

اپل از آیفون مینی دست می‌کشد؟

هرچند ممکن است برخی مصرف کنندگان آیفون کوچک‌تر را ترجیح بدهد، اما تقاضا برای آیفون 12 و 13 مینی به اندازه‌ای پایین است که می‌توان آن را شکست عرضه تجاری یک محصول برای اپل دانست. حتی آمارها نشان می‌دهد آیفون 11 که یک گوشی بسیار قدیمی‌تر بوده، پرفروش‌تر از آیفون 12 و 13 مینی است.

در صورتی که اپل از نسخه مینی آیفون دست بکشد، تنها گزینه علاقه‌مندان به گوشی‌های جمع جور، آیفون SE مدل 2022 با صفحه نمایش نسبتاً کوچک‌تر 4.7 اینچی و طراحی کلاسیک است. همچنین ظرفیت باتری 2,018 میلی آمپر ساعت این مدل جزء ضعف‌های آن است.

حالا باید منتظر ماند و دید اگر اپل آیفون زیر 6 اینچ معرفی نکند، خریداران چنین گوشی‌هایی سراغ کدام مدل می‌روند. می دانیم سازندگان اندرویدی هم برنامه خاصی برای عرضه گوشی 6 اینچی یا زیر 6 اینچ ندارند، چراکه تقاضای پایین برای چنین گوشی‌های صرفاً موجب افزایش هزینه‌های آنها می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط