مشاغل پرکاربرد جهت کار دانشجویی در فنلاند


کار دانشجویی در فنلاند از تمایلات دانشجویان در هر کشور خصوصا دانشجویان بین المللی است زیرا این دانشجویان قصد دارند تا هزینه های خود را از این طریق  اکثر دانشجویان در سراسر جهان در حین تحصیل به صورت پاره وقت کار می کنند.

کار و تحصیل همزمان در فنلاند به شما کمک می کند تا با جامعه فنلاند ادغام شوید و شبکه اجتماعی خود را در کشور فنلاند افزایش دهید. این به شما پول نقد اضافی برای خرج کردن و ارائه تجربه ارزشمند قبل از ورود به بازار کار می دهد. مشاغل پاره وقت دانشجویی در فنلاند یک فرصت عالی برای کسب تجربه کاری ارزشمند توسط کارفرمایان آینده شما است و به شما کمک می کند تا تخصص خاصی در حوزه کسب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه مهاجرت و تحصیل و کار در فنلاند مشاور و پشتیبان شماست.

بررسی تحصیل و کار دانشجویی در فنلاند

به عنوان یک دانشجو، می توانید در طول ترم تحصیلی به صورت پاره وقت و در طول تعطیلات به صورت تمام وقت کار کنید. ساعات کار در طول ترم به ملیت شما بستگی دارد. اگر دانشجوی کشورهای اتحادیه اروپا هستید، محدودیت ساعت کاری وجود ندارد. علاوه بر این، برای کار در فنلاند در طول تحصیل خود نیازی به داشتن مجوز کار خاصی ندارید. اما، لطفاً در طول کار پاره وقت مراقب پیشرفت تحصیلی خود باشید. برای کشورهای غیر اتحادیه اروپا محدودیت های خاصی برای ساعات کاری در طول تحصیل شما وجود دارد. دانشجویان بین المللی در فنلاند می توانند 25 ساعت در هفته در طول ترم های تحصیلی کار کنند و در طول تعطیلات (تعطیلات ترم و کریسمس) تمام وقت کار کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در فنلاند هستید:

مشاغل پرکاربرد جهت کار دانشجویی در فنلاند

حداقل دستمزد در فنلاند برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد. کمترین حقوق بین 7€ تا 8€ (یورو) در ساعت است، اما دانشجو عموماً 9€ تا 13€ (یورو) در ساعت حقوق می گیرد. بنابراین، یک دانشجوی بین المللی می تواند 900€-1300€ (یورو) در ماه بسته به شغلش کسب کند و می تواند به طور موثر کار و تحصیل در فنلاند را مدیریت کند. اگر یکشنبه در فنلاند کار کنید، می توانید 2 برابر درآمد کسب کنید. به طور کلی، اگر در روزهای دیگر 10€ (یورو) در ساعت درآمد داشته باشید، 20€ (یورو) در ساعت درآمد خواهید داشت. حداقل دستمزد ساعتی در فنلاند حدود 10€ (یورو) است. شیفت های عصر نیز هزینه بهتری دارند. بنابراین، کار در تعطیلات می تواند به شما کمک کند تا هزینه زندگی کافی در فنلاند را به دست آورید.

در جدول زیر شاهد نرخ افزایش حقوق در فنلاند هستید:

نرخ افزایش حقوق در فنلاند سال
%13 2021
%13 2022
%16 2023

فرصت های شغلی دانشجویی در فنلاند

مشاغل جهت کار دانشجویی در فنلاند در طول سال در دسترس هستند. اما، در تعطیلات زمستانی و تابستانی، کارفرمایان به دنبال جذب نیروی جدید هستند و در این زمان، شما می توانید به راحتی شغل پیدا کنید. بنابراین، بهتر است قبل از شروع تعطیلات زودتر درخواست دهید تا از قبل شغل خود را تضمین کنید. اگر قصد دارید در رستوران یا کافه تریا کار کنید، باید گواهینامه ای به نام «گذرنامه بهداشتی» داشته باشید. آزمون پاسپورت بهداشتی فنلاند شامل 40 سوال صحیح و غلط است و تکمیل آن 45 دقیقه زمان می برد. کارفرمایان دانشجویانی را که دارای «گذرنامه بهداشتی» هستند بسیار ترجیح می دهند. گذرنامه های بهداشتی در فنلاند برای شما 40€ (یورو) هزینه دارد.

دانشجویان در فنلاند مشاغل متنوعی را انجام می دهند. رایج ترین مشاغل عبارتند از:

  • فرد تحویل دار
  • پیشخدمت
  • دستیار آموزشی/ دستیار پژوهشی
  • متصدی کتابخانه
  • معاون اداری
  • مشاغل آزاد
  • کار در باغ برای چیدن میوه ها و گل ها و بسته بندی آنها در بهار و تابستان.

کاریابی دانشجویی در فنلاند

یکی از راه های پیدا کردن کاریابی دانشجویی شبکه های کاریابی دانشجویان اعم از دوستان و آشنایان هستند. از دوستان و آشنایان خود بپرسید که آیا بخش معلم یا کارفرمای آنها در حال حاضر استخدام می کند یا خیر. اکثر دانشگاه ‌های فنلاند دارای پلتفرمی به نام «دمولا» هستند که سازمانی را که به دنبال ایجاد پروژه با دانشجویان علاقه ‌مند است جفت می‌کند. به دست آوردن یک فرصت نه تنها به شما پاداش مالی می دهد، بلکه به شما کمک می کند تا برای همیشه در آنجا مستقر شوید. همچنین باید به دنبال هاب های استارت آپی در شهر خود بگردید و در ازای پرداخت، خدمات خود را به آنها ارائه دهید. علاوه بر این، از رفتن به دفتر کارفرمای احتمالی با در دست داشتن رزومه نترسید. به این ترتیب، شما قادر خواهید بود یک برداشت اول عالی ایجاد کنید.

در جدول زیر شاهد نرخ اشتغال دانشجویی در فنلاند هستید:

نرخ اشتغال دانشجویی سال
%75 2021
%77 2022
%73 2023

صنایع و مشاغل مورد نیاز در فنلاند

اگر قصد دارید به عنوان یک مدیر مسئول کار کنید، باید گواهینامه ای به نام "گذرنامه الکل" داشته باشید. گواهی گذرنامه الکل در فنلاند نشان دهنده آگاهی شما از قانون الکل و نحوه نظارت بر آن است. تست الکل پاسپورت شامل 40 سوال است و 40 دقیقه طول می کشد. نسل فعلی کارگران در فنلاند که تنها 5.5 میلیون نفر جمعیت دارند، واجد شرایط لازم برای پر کردن کفش ‌های نسل بیبی بومرز که به زودی بازنشسته می ‌شوند، نیستند. کشور فنلاند در سال های گذشته به رهبری نوکیا، فنلاند، به تدریج در حال تبدیل شدن به یک مرکز فناوری و فناوری اطلاعات در اروپا بوده است. بنابراین، پس از فارغ التحصیلی، به احتمال زیاد شغلی به سرعت تضمین می شود.

محبوب ترین صنایع شغلی عبارتند از:

  • مواد شیمیایی
  • تن پوش
  • الکترونیک
  • ماشین آلات و ابزارهای علمی
  • منسوجات
  • توسعه نرم افزار
  • تجزیه و تحلیل داده ها و علم داده
  • هوش مصنوعی
  • پزشک، دندانپزشک، گفتار درمانگر و پرستار
  • تدریس و آموزش
  • کار اجتماعی
  • مدیریت کسب و کار

قوانین کار دانشجویی در فنلاند

قانون جدید ساعات کاری به کارمندان اجازه می دهد حداقل نیمی از ساعات کاری قراردادی خود را انتخاب کنند که چه زمانی و در کجا کار کنند. کارگران فنلاندی معمولی 40 ساعت در هفته (8 تا 5 صبح) از دوشنبه تا جمعه کار می کنند. کارمندان از 13 تعطیلات بانکی و همچنین 25 حداقل مرخصی سالانه برخوردار هستند. اگر دانشجویی هستید که به صورت پاره وقت یا تمام وقت در فنلاند کار می کنید، به خاطر داشته باشید که اگر شرکت یا کارفرمای شما قراردادی با شما امضا نکند، می تواند شما را در عرض 4 ماه بدون هیچ توضیحی اخراج کند. شما در این چهار ماه به عنوان کارگر دائم در نظر گرفته نمی شوید. با این حال، پس از 4 ماه، شما به عنوان یک کارگر دائم در نظر گرفته شده و طبق سیاست شرکت خود از مزایایی برخوردار خواهید شد.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش فرصت های شغلی دانشجویی در فنلاند هستید:

مشاغل پرکاربرد جهت کار دانشجویی در فنلاند

شرکت شما باید برای ساعات کاری (بر اساس قرارداد شما) هفته کار را به شما ارائه دهد. اگر شرکت شما به شما یک ساعت کار قراردادی نمی دهد، آنها همچنان حق دارند مطابق ساعات قرارداد در هفته شما به شما حقوق بدهند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مسیر مهاجرت جهت تحصیل و کار در فنلاند و و اقامت در این کشور پشتیبان و مشاور شماست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازی های جنسی با همسر و ایجاد تنوع در رابطه زناشویی