مدیر مکلارن: رانندگان ما هرگز نباید با هم برخورد کنند


فرمول یک ایران – آندرا استلا مدیر تیم مک لارن گفته است که بررسی رفتار برخورد بین لندو نوریس و اسکار پیاستری در جریان گرندپری ایتالیا انجام خواهد شد و به صراحت گفته است که تماس بین دو راننده تیم «با روشی که ما مسابقه می دهیم مطابقتی ندارد». پیاستری...

فرمول یک ایران – آندرا استلا مدیر تیم مک لارن گفته است که بررسی رفتار برخورد بین لندو نوریس و اسکار پیاستری در جریان گرندپری ایتالیا انجام خواهد شد و به صراحت گفته است که تماس بین دو راننده تیم «با روشی که ما مسابقه می دهیم مطابقتی ندارد».

پیاستری در بخش اول مسابقه جلوتر از نوریس رانندگی کرد اما پس از یک پیت استاپ در دور 24، این دو راننده همتیمی با یکدیگر چرخ به چرخ شدند و تایرهایشان باهم برخورد کرد:

در حالی که هر دو توانستند به راه خود ادامه دهند اما استلا بر اهمیت سالم نگه‌داشتن شرایط رقابت بین رانندگانش هنگام مسابقه با یکدیگر تأکید کرد.

استلا توضیح داد:

هیچ‌وقت نباید بین دو خودروی مک‌لارن تماسی وجود داشته باشد، تماسی وجود داشت که با توجه به خط مش ما برای مسابقه دادن همخوانی ندارد.

(بررسی این موضوع) اشکالی ندارد، شما فقط چیزهایی که اتفاق افتاد را مرور می کنید مانند هر چیزی که مرتبط به مسائل فنی یا مسابقه ای است. آنچه مهم است این است که یک پارامتر واضح در مورد اینکه چه چیزی را قابل قبول می دانید و چه چیزی را غیرقابل قبول می دانید، داشته باشید.

موضوع احساسی نیست. درست به مانند روبرو شدن و حل مسائل دیگر است. این موضوع کاملا واضح است که برای هر راننده ای چیزی بزرگتر از آنها یعنی تیم وجود دارد.

او در پاسخ به اینکه اگر احساس می‌کند نوریس یا پیاستری بیشتر مقصر هستند، گفت:

این اتفاق باید بررسی شود، به مانند همه چیزهای دیگری که ما با آرامش انجام می دهیم و فوریتی برایش تعریف نمی کنیم، این کار را هم همانگونه انجام می دهیم. ما بررسی خواهیم کرد و تنظیماتی را که باید انجام دهیم انجام خواهیم داد. مطمئن هستم که حتی رانندگان نیز خود را برای وضعیت مشابه هماهنگ می کنند.

همیشه وقتی پیت را ترک می کنید به خصوص روی تایرهای هارد، کمی اوضاع سخت است. مطمئناً، اسکار سعی می‌کرد ببیند که می‌تواند خود را در کجا قرار دهد تا بتواند رده خودش را حفظ کند، اما روی تایرهای سردتر، این موضوع کمی دشوارتر از آن چیزی بود که او پیش‌بینی می‌کرد.

فکر می کنم که ما کاملاً می توانیم نتیجه بگیریم که این فقط یک قضاوت نادرست بود. بنابراین به این معنی است که هیچ مشکلی وجود ندارد. هر دو راننده مسابقه می دهند و آگاه هستند که نباید هیچ برخوردی بین دو مکلارن صورت گیرد، مسئله فقط در مورد اجرای کار بود.

استلا که تیمش در رتبه پنجم جدول رده بندی سازندگان باقی مانده است، افزود:

آنها برای مسابقه دادن آزاد هستند. نقش من این است که به آنها اصول و پارامتر روشنی بدهم که طبق آن بتوانند با یکدیگر مسابقه دهند. از نظر نحوه قرارگرفتن در این پارامترها، به ما مرتبط نیست که چیزی را مشخص کنیم زیرا ما راننده نیستیم. این چیزی است که ما می خواهیم ببینیم و دیدن چنین چیزی هیجان انگیز است. مثل فراری‌ها که جنگیدند…مطمئنم افراد روی پیتوال فراری استرس داشتند اما تماشای این نبرد هیجان انگیز بود.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی