روش تهیه کاپ کیک قنادی


روش تهیه کاپ کیک قنادی

پارسینه: تقریباً همه طعم های مختلفی که از کاپ کیک در قنادی ها و شیرینی فروشی ها مشاهده می‌کنید با استفاده از یک شیوه مشخص تهیه شده‌اند و همه آنها یک نوع هستند که در اندازه های کوچک داخل ورق های آلومینیوم یا کاغذی قرار می‌گیرند.

روش تهیه کاپ کیک قنادی
کاپ کیک ها انواع مختلفی دارند و داخل آنها از آب و روغن و تخم مرغ استفاده می شود. موادی که برای تهیه کاپ کیک قنادی به کار می‌رود در بیشتر خانه ها پیدا می شود که شامل آردچندمنظوره یا آرد شیرینی پزی می باشد، ولی توجه کنید اگر بخواهید این کیک را تهیه کنید برای اندازه گیری مواد باید پیمانه ی مشخصی داشته باشید و همه آنها را به یک شکل بردارید و آن را به خوبی هم بزنید و یک پیمانه از آن بردارید و با پشت چاقو روی آن را صاف کنید. اندازه گیری آرد مهمترین مرحله آن است که اگر خیلی داخل مایه کیک آرد ریخته شود بافت آن متراکم می شود و خوب پف نمی کند. برای تزیین آن هم می توانید از میوه و پودر قند و خامه قنادی استفاده کنید.
در ادامه مواد لازم برای تهیه کاپ کیک ساده را مشاهده می‌کنید و بعد از مواد لازم، طرز تهیه کاپ کیک را برای شما آموزش می دهیم. برای آماده سازی این کاپ کیک به 25 دقیقه زمان احتیاج است.

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک

آرد چند منظوره : ½1 پیمانه
بیکینگ پودر : ¼1 قاشق چای خوری
نمک : ½ قاشق چای خوری
کره در دمای اتاق : 115 گرم
شکر : 1 پیمانه
تخم مرغ بزرگ : 2 عدد
وانیل : ¼ قاشق چای خوری
شیر پرچرب : ½ پیمانه

مواد لازم برای خامه کاپ کیک

کره : 1 پیمانه
شکر قنادی : 3 پیمانه
وانیل : ¼ قاشق چای خوری
خامه : 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کاپ کیک قنادی

اگر موادی که اشاره کردیم را با همین اندازه ها به کار ببرید تقریبا 14 عدد کاپ کیک به شما می دهد. پس 2 قالب کاپ کیک 12 تایی احتیاج دارید.
اول داخل قالب کاپ کیک ها باید کپسول های کاغذی کاپ کیک را بگذارید و از قبل فر را روی 350 درجه فارنهایت تنظیم کنید.
حالا داخل یک کاسه بزرگ آرد، بکینگ پودر و نمک بریزید و با هم مخلوط کنید.
سپس یک کاسه دیگر بردارید و مقداری کره ذوب شده و شکر را با استفاده از همزن برقی خوب مخلوط کنید تا رنگ روشنی پیدا کند و یکی یکی تخم مرغ ها را به شکر و کره ای که هم زده بودید اضافه کنید و مجددا آن را هم بزنید.
پس از آن نوبت اضافه کردن شیر و وانیل به محتویات قبلی است و خوب هم بزنید تا یکدست شوند و حالا مخلوط پودر های جامدی که ترکیب کرده بودید را کم کم به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید.
وقتی که مایه کاپ کیک آماده شد آن را داخل کپسول های کاغذی که در قالب گذاشته بودید بریزید و نصف آن را پر کنید. حدوداً 20 دقیقه این کاپ کیک باید داخل فر بماند. وقتی که ظاهر آنها به سمت طلایی رفت موقع درآوردن کاپ کیک از فر می باشد.
اگر می‌خواهید مطمئن شوید که پخته یا نه از یک خلال دندان چوبی استفاده کنید و آن را داخل کیک ببرید اگر وقتی بیرون آوردید چیزی به آن نچسبیده بود یعنی کیک پخته است و می‌توانید آن را از فر در آورده و وقتی خنک شد سرو کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اصرار بارسلونا به جذب ستاره بایرن