چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم


چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم

چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم؟ پیدا کردن پاسخ مناسب برای این سوال موجب می ‌شود تا سیگار الکترونیکی به درستی شارژ شده و از خراب شدن مداوم آن جلوگیری شود.

مسئله مهم نوع سیگار الکترونیکی و برند تولید کننده آن است که نحوه شارژ کردن آن را متفاوت می ‌کند. زیرا برخی از این دستگاه‌ها دارای باتری‌های داخلی و برخی دارای باتری‌های خارجی هستند. در زمان خرید ویپ بهتر است حجم باتری را متناسب با میزان نیاز خود، در طی روز انتخاب کنید، تا با مشکل شارژ آن مواجه نشوید. در مجموعه روکوویپ تنوع بالایی از دستگاه ویپ از لحاظ توان باتری و ابعاد و اندازه ارائه می ‌گردد. کافی است با کارشناسان آن برای انتخاب بهترین مدل مشورت کنید.

راهنمای جامع شارژ سیگار الکترونیکی

سیگار الکترونیکی یک راه جایگزین برای سیگارهای سنتی است که با استفاده از یک مایع نیکوتین دار که دارای طعم ‌های مختلفی است کار می ‌کند. در واقع سیگار الکترونیکی یک راه سالم برای ترک سیگار است که اغلب افراد موفق می شوند، اما مسئله مهم نحوه نگهداری درست از سیگارهای الکترونیک است.
یکی از بخش‌های مهم نگهداری سیگار شامل شارژ صحیح آن است؛ زیرا در صورت بروز هرگونه اشتباه و خطا در هنگام شارژ کردن ممکن است دستگاه بسوزد یا حتی سبب آتش سوزی شود.
اهمیت زیاد موضوع شارژ کردن سیگار باعث شده تا سوالات مختلفی در هنگام خرید ویپ و استفاده از این دستگاه به وجود بیاید. از مهم‌ترین آنها، چگونه سیگار الکترونیک را شارژ کنیم؟ می ‌باشد. در ادامه یک راهنمای جامع برای نحوه شارژ سیگار الکترونیک را ذکر می ‌کنیم:
تهیه کابل شارژ
تهیه یک کابل شارژ usb مناسب به عنوان اولین قدم برای شارژ این دستگاه است. معمولاً به همراه دستگاه کابل usb ارائه می ‌گردد، همچنین امکان تهیه آن به صورت مجزا هم وجود دارد.
در نظر گرفتن منبع تغذیه
باید یک منبع تغذیه با ولتاژ مناسب را در نظر بگیرید، زیرا ولتاژ بیش از حد سبب آسیب جدی به دستگاه می ‌شود.
خاموش کردن سیگار
پس از تهیه کابل و منبع تغذیه، قبل از اتصال کابل شارژر به دستگاه باید آن را خاموش کنید، تا از آسیب به باتری دستگاه جلوگیری نمایید.
بررسی اتصال شارژر به دستگاه
برای اطمینان از اتصال صحیح شارژر به دستگاه، بهتر است چراغ نشانگر روی سیگار الکترونیک را بررسی کنید، تا حتماً روشن شده باشد.
دقت به شارژ شدن دستگاه
معمولاً سیگار الکترونیک با توجه به نوع مدل و حجم باتری بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه شارژ می‌شود، پس حتماً این مسئله را در نظر بگیرید و با خاموش شدن چراغ نمایشگر دستگاه را از منبع تغذیه جدا کنید.

چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم

5 اشتباه مهلک در هنگام شارژ سیگار الکترونیکی
یک سیگار الکترونیکی برای اینکه به درستی کار کند باید باتری آن را به طور کامل و دقیق شارژ کنید؛ چرا که بدون باتری کاربرد ندارد. باتری انرژی لازم برای تبدیل شدن مایع جویس به بخار را تأمین می ‌کند؛ پس طریقه صحیح شارژ کردن دستگاه ‌های ویپ ضرورت پیدا می ‌کند.
گاهی اوقات در هنگام شارژ دستگاه، اشتباهات مهلکی انجام می ‌دهید که طول عمر دستگاه را کوتاه کرده و ممکن است سبب آسیب جدی در لحظه شود. برای اجتناب از این اشتباهات در ادامه به 5 مورد مهم آن می‌پردازیم:
1. شارژر نامناسب
به کارگیری شارژر نامناسب مستقیم به باتری دستگاه آسیب وارد می‌کند و در صورت قوی بودن ولتاژ شارژر، ممکن است دستگاه بسوزد.
2. شارژ بیش از حد
لازم است که پس از شارژ شدن باتری سریعاً آن را از منبع تغذیه جدا کنید، زیرا باقیماندن بیش از حد در شارژ به باتری آسیب وارد می ‌کند.
3. شارژ دستگاه در دمای شدید
فرق نمی ‌کند که دما به شدت بالا باشد، یا به شدت پایین، در هر صورت شارژ کردن دستگاه در این شرایط به باتری آسیب وارد می‌ کند؛ زیرا شوک حرارتی به دستگاه وارد می‌شود.
4. شارژ دستگاه در معرض ضربه
به هیچ عنوان به دستگاه در حال شارژ ضربه وارد نکنید؛ زیرا ضربه باتری را خراب کرده و گاهی اوقات باعث آتش سوزی می‌شود.
5. استفاده از درگاه شارژ آسیب دیده
اگر درگاه شارژر آسیب دیده، به هیچ عنوان آن را به منبع تغذیه متصل نکنید؛ چرا که به درستی نمی ‌تواند ولتاژ مورد نیاز را انتقال بدهد.

با توجه کردن به این نکات از به وجود آمدن اشتباهات بیشتر جلوگیری کرده و برای مدت طولانی ‌تری سلامت باتری سیگار الکترونیک را حفظ می‌ کنید.

چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم

توصیه‌های مهم برای افزایش طول عمر سیگار الکترونیک

برای افزایش طول عمر سیگار الکترونیک فقط مراقبت کردن از نحوه شارژ آن کافی نیست؛ بلکه باید به نکات بیشتری دقت شود، تا در طی استفاده از دستگاه مشکلی برای آن به وجود نیاید.
در این بخش توصیه ‌های مهمی برای افزایش طول عمر سیگار الکترونیک داریم:
• یکی از توصیه‌های مهمی که برای محافظت از قطعات داخلی دستگاه وجود دارد، خرید جویس استاندارد است که لذت ویپینگ را هم افزایش می ‌دهد.
• حتماً در هنگام شارژ کردن دستگاه مطمئن شوید که شارژر از لحاظ ولتاژ با دستگاه هماهنگ است.
• از باتری دستگاه به درستی مراقبت کنید و به هیچ عنوان اجازه گرم شدن بیش از حد به باتری را ندهید.
• از قرار دادن دستگاه ویپ در مقابل نور مستقیم خورشید خودداری کنید.
• به هیچ عنوان دستگاه را در دمای مرطوب شارژ نکنید، چرا که باعث خوردگی درگاه و آسیب شدید به باتری می ‌شود.
• سیگار الکترونیک را همیشه تمیز نگه دارید و از نفوذ گرد و غبار به فضاهای داخلی آن خودداری کنید.

دسترسی به انواع سیگار الکترونیک در مجموعه روکوویپ
درست است که سیگار الکترونیک یک راه جذاب برای ترک سیگار سنتی است؛ اما مراقبت از این سیگارها باید به درستی صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین بخش ‌های آن، نحوه شارژ دستگاه است که در صورت انتخاب مجموعه روکوویپ برای خرید تمام نکات لازم به شما گفته می ‌شود.
در مجموعه روکوویپ پس از ارائه مشاوره تخصصی مناسب‌ترین نوع دستگاه برای هر فرد معرفی می‌گردد. همچنین نحوه کارکرد دستگاه از قبیل شیوه شارژ کردن آن و سایر مراقبت ‌های دیگر نیز بیان می‌ شود.

نتیجه‌گیری
چگونه سیگار الکترونیکی را شارژ کنیم؟ اگر قصد دارید از این دستگاه‌ها برای ترک سیگار استفاده کنید، باید با نحوه کارکرد آن و به خصوص شارژ کردن این دستگاه آشنا شوید، تا ضمن بهره بردن از اثرات سلامتی آن، مشکلی برای شما به وجود نیاید. در صورت انتخاب یک مجموعه معتبر برای خرید دستگاه ویپ ضمن دریافت پاسخ مناسب، برای تمامی سوالات شما، می ‌توانید از استاندارد بودن دستگاه نیز اطمینان کافی به دست آورید، تا در طولانی مدت با خیال راحت از آن استفاده نمایید.

سوالات متداول

چگونه سیگار الکترونیکی خود را شارژ کنیم، تا عمر طولانی داشته باشد؟
در طی این مقاله پاسخ کاملی به این سوال داده شد، اما به طور کلی استفاده از شارژر مناسب بهترین راه حل برای افزایش طول عمر سیگار الکترونیکی است.
آیا از سیگار الکترونیکی با درگاه خراب هم می‌توان استفاده کرد؟
به هیچ عنوان سیگار الکترونیکی با درگاه خراب را به منبع تغذیه و شارژر متصل نکنید، زیرا بسیار خطرناک است.
آیا شارژ کردن سیگار الکترونیک در زمانی که قرار است از آن استفاده نکنید، لازم است؟
زمانی که قرار است برای مدت طولانی از سیگار الکترونیک استفاده نکنید، باید باتری آن را کامل شارژ کنید و سپس آن را خاموش کنید تا از نشت مایع الکترونیک جلوگیری شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مهندسی در مقیاس میکرو برای کاهش دما در قطعات الکترونیکی