مزایای استفاده از موشک های کینژال توسط جنگنده های سوخو 34


مزایای استفاده از موشک های  کینژال  توسط جنگنده های  سوخو 34

کارشناس نظامی روس توضیح داد، هواپیماهای Su-34 مجهز به "کینژال" ها به روسیه این امکان را می دهد که تعداد اهداف مورد اصابت را در دوردست در تمام صحنه های عملیات و در هر جهت افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این رسانه های روسی از اولین استفاده رزمی از سامانه موشکی مافوق صوت Kinzhal به وسیله جنگنده بمب افکن Su-34 طی عملیات ویژه این کشور خبر داده بودند. پیش از این، فقط جنگنده های MiG-31K اصلاح شده به عنوان حامل "کینژال" عمل می کردند.
"الکسی لئونکوف" کارشناس نظامی در این مورد گفت:" ما در مورد گسترش برد تسلیحات Su-34 صحبت می کنیم، این یک مزیت مشخص دارد. وحدت وجود دارد، در حل مشکلات انعطاف وجود دارد. اگر تعداد محدودی از MiG-31K داشته باشیم، بیش از 200 فروند Su-34 وجود دارد، تعداد حامل های "کینژال" افزایش یافته و به طبع آن تعداد اهداف مورد اصابت نیز بیشتر می شوند. اکنون می‌توانیم در تمام صحنه‌های عملیات، مناطق دسترسی گسترده تری ایجاد کنیم".
منطقه Zone A2 / AD (Anti-Access and Area Denial) یک منطقه خاص برای بازدارندگی دشمن است. به ویژه، ایجاد خطر برای نیروهای دشمن هنگام حرکت یا ماندن در چنین منطقه ای را فراهم می کند.
لئونکوف خاطرنشان کرد که اگر MiG-31K یک سلاح واکنش سریع است، پس Su-34 اسب کاری نیروهای هوافضا است که استفاده از "کینژال" را هم در اهداف زمینی و هم در دریا انجام می دهد.
وی توضیح داد: "استراتژی دشمن بالقوه شامل حملات با سلاح های دقیق دوربرد از ناوهای دریایی، در درجه اول علیه پدافند هوایی ما است. اکنون می توانیم ناوها را در خطوط مسافت طولانی در همه جهات نابود کنیم."
وی همچنین یادآور شد که قبلاً قرار بود "کینژال" روی بمب افکن مافوق صوت دوربرد Tu-22M3 نصب شود. قرار بود تا چهار موشک مافوق صوت روی آن نصب شود.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شلیک راکت از سمت رفح به گذرگاه «کرم ابوسالم»