کیش و جاذبه های زیر آب آن


تجربه غواصی کیش یکی از جالب ترین و بهترین تفریحات آبی کیش در جنوب کشور غواصی در کیش است. غواصی در دریای جنوب کشور و جزایری مانند کیش، قشم و هرمز رواج بیشتری پیدا دارد و مجموعه های آموزشی غواصی بسیاری در در این مناطق مستقر هستند.

در گذشته غواصی کیش یکی از تفریحات اصیل و مجلل به شمار می رفت و تنها توسط اشراف و فرزندان شاه انجام می شد. اما امروزه بسیاری از مردم عادی از کودکان تا بزرگسالان می توانند. رزرو آنلاین بلیط غواصی در کیش را انجام بدهند و تجربه کنند و از این تفریح جالب آبی لذت ببرند. لازم به ذکر است افرادی که شنا بلد نیستند نیز می توانند با کمک مربی خصوصی و تجهیزات ویژه در جزیره کیش غواصی VIP خانوادگی کیش را انجام دهند و از زیبایی های دنیای زیر آب لذت ببرند.

کیش و جاذبه های زیر آب آن

جزیره کیش که در سواحل نیلگون خلیج فارس قرار دارد دارای مناظر ساحلی بسیار زیبایی است و وجود تپه های مرجانی زیر آب در جزیره کیش باعث شده تا گردشگران زیادی برای بازدید از تپه های مرجانی زیر آب رزرو آنلاین بلیط غواصی در کیش روی بیاورند. در سایت مستر کیش به دلیل حذف واسطه ها، تخفیف های بی نظیری روی بهترین تفریحات آبی کیش در نظر گرفته شده است.
با احداث مجتمع های غواصی کاملا مجهز در جزیره کیش، امروزه این امکان برای تمامی مردان، زنان، نوجوانان و حتی کودکان بالای ده سال فراهم شده است. تا با رزرو آنلاین بلیط غواصی در کیش از این فعالیت، لذت ببرند. خوشبختانه آب و هوای کیش در تمام فصول سال برای غواصی VIP خانوادگی در کیش مناسب است و گردشگران می توانند در هر فصلی از سال با سفر به کیش در آب های این جزیره غواصی کنند. همانطور که قبلاً گفتیم، حتی افرادی که شناگر حرفه ایی نیستند نیز می توانند شیرجه بزنند. اما برای غواصی در کیش امکانات مهم و اساسی وجود دارد که در ادامه مطلب به معرفی می پردازیم.
تجهیزات مورد نیاز برای غواصی در کیش عبارتند از:
• ماسک: غواصی بدون ماسک غواصی غیر ممکن است و فردی که غواصی می کند باید حتما از ماسک غواصی استفاده کند. استفاده از ماسک غواصی تنفس غواص را تسهیل می کند و دید او را به روی پدیده های اطراف باز می کند.
• باله های غواصی: در واقع باله های غواصی مانند کفش هایی هستند که غواص روی پاهای خود می گذارد و با آن در وسط آب شیرجه می زند.
• لباس غواصی: لباس مرطوب یا لباس خشک نامیده می شود که از بدن آنها در برابر آسیب های احتمالی که ممکن است در زیر آب رخ دهد محافظت می کند.
• کپسول هوا: هر غواصی برای تامین هوای تنفسی مورد نیاز خود در زیر آب به یک مخزن هوا نیاز دارد.
• رگولاتور غواصی: این دستگاه فشار هوای تنفسی غواص را که توسط مخزن هوا ایجاد می شود تنظیم می کند و باعث می شود که هوا با فشار صحیح به هوای تنفسی غواص برسد.
• جلیقه کنترل شناور: این جلیقه که شبیه لاک پشت است وسیله ای است که غواص را در آب شناور نگه می دارد.
• قطب نما برای غواصی: غواصان همچنین برای حرکت در زیر آب از نوعی قطب نما استفاده می کنند که ضد آب است.
• راهنمای شناور وسیله ای است که موقعیت غواص را در زیر آب نشان می دهد تا از برخورد با قایق ها محافظت کند.

انواع غواصی در جزیره کیش
غواصی نیز مانند سایر ورزش های آبی انواع و اشکال مختلفی دارد. شما در سایت مستر کیش، رزرو آنلاین بلیط غواصی در کیش را می توانید انجام بدهید. در زیر شما را با هر یک از آنها آشنا می کنیم.

کیش و جاذبه های زیر آب آن

• غواصی ساده: یکی از ویژگی های اصلی این نوع غواصی استفاده از تجهیزات تنفسی (سیلندری با هوای تحت فشار) است.
• غواصی آزاد: در این نوع غواصی که یکی از قدیمی ترین روش های غواصی در کیش و جهان است، غواصان بدون مخزن هوا وارد آب می شوند و با هوای ذخیره شده در شش هایشان مدت کوتاهی در زیر آب می مانند.
• غواصی در کیش با تغذیه سطحی: در این نوع غواصی که به غواصی صنعتی معروف است، اکسیژن با استفاده از شلنگی به نام بند ناف از سطح به غواص می رسد. کنترل مقدار هوا و خود شیلنگ توسط یک کشتی کمکی زیر آب انجام می شود.
• غواصی زهپاد: این سبک از غواصی در واقع کنترل از راه دور زیردریایی است. زمانی که حضور غواص در اعماق آب می تواند برای او خطرناک باشد، این وسیله گران قیمت به عمق آب فرستاده می شود.
مکان های مناسب غواصی در کیش
مکان های مختلفی در کیش وجود دارد که خرید بلیط غواصی VIP خانوادگی کیش را در سایت خرید بلیط غواصی در کیش با امکانات رفاهی مناسب برای مسافران و گردشگران فراهم می کند. در سایت مستر کیش هر فردی می تواند با توجه به شرایط خود یکی از مکان ها را برای غواصی انتخاب کند. برخی از مکان های غواصی کم عمق و برای مبتدیان مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر به دلیل عمق زیاد برای افراد حرفه ای هستند و برای مبتدیان مناسب نیستند.
کیش و جاذبه های زیر آب آن

پارک بزرگ مرجانی و ژوراسیک
یکی از بهترین نقاط غواصی کیش بیگ مرجان و پارک ژوراسیک است. دارای اکوسیستمی غنی با مناظر زیبا و خاص است که لذت غواصی را برای مردم دو چندان می کند. در این اکوسیستم می توانید آبزیانی مانند هامور، اژدر ماهی، ماهی سنگی، جراح ماهی، دخترنخدا، ساردین، باراکودا، ماهی تن، مارماهی موری، ماهی سفره، دلقک و کوسه صخره ای، بینی عقابی و لاک پشت سبز، خرچنگ، انواع مرجان و غیره را پیدا کنید. عمق این اجرام در روزهای مختلف بین 5 تا 8 متر است. برای رفتن به آن ها باید رزرو اینترنتی بلیط غواصی VIP خانوادگی در کیش یا غواسی ساده را از قبل در سایت مستر کیش انجام دهید. بعد طبق ساعت و آدرس روی بلیط به مراکز غواصی کیش بروید و با قایق های اختصاصی به محل برسید. برخی از مشتریان به سمت ساحل هتل سیمرغ می روند و از آنجا به مرجان بزرگ می روند. بسیاری از علاقه مندان به غواصی شبانه یا غواصی شبانه به این سایت غواصی مراجعه می کنند.
کراک جنوبی
مکان کراک جنوبی، مکان بسیار زیبایی است که نسبت به سایر نقاط دیگر غواصی فاصله نسبتا زیادی دارد و به همین دلیل از محبوبیت کمتری برخوردار است. این مکان در حدود 5 کیلومتری جنوب کیش قرار دارد. شکاف جنوبی دارای شکافی به عمق 22 متر است. برای رسیدن به این مقصد باید پس از بازدید از مراکز غواصی کیش با قایق بروید. به دلیل جریان سریع آب، این مکان برای افراد حرفه ای در نظر گرفته شده است و برای مبتدیان و کسانی که با غواصی آشنا نیستند توصیه نمی شود. از این رو سایت مستر کیش این مکان را به شما پیشنهاد نمی دهد.

کشتی یونانی
درست است که کشتی یونانی یکی از مهم ترین دیدنی های کیش است، اما مکان غواصی کشتی یونانی نسبت به سایر مکان های غواصی کیش از محبوبیت کمتری برخوردار است. عمق آن 4-5 متر بیشتر نیست و برای ورود به آن نیازی به تجهیزات غواصی خاصی ندارید. قیمت بلیط غواصی VIP خانوادگی در کیش در این مکان مناسب تر است و صف انتظار کمتری دارد. با این حال ملخ گیر کرده کشتی در عمق 8 متری ارزش دیدن دارد. برای ورود به مکان کشتی یونانی باید از پله های پارک ساحلی روبروی کشتی استفاده کنید و روی سطح آب شنا کنید تا در عرض چند دقیقه به زنجیره لنگر برسید. همچنین بازدید از داخل کشتی از دریچه شمالی آن امکان پذیر است. اما ورود به بدن به دلیل تجزیه آن خطرناک است. رزرو آنلاین بلیط غواصی در کیش در هر منطقه ایی که بخواهید می توانید در سایت مستر کیش انجام دهید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟