واشنگتن تلاش دارد جنگ هسته ای در اوکراین راه بیاندازد


واشنگتن تلاش دارد جنگ هسته ای در اوکراین راه بیاندازد

خبرگزاری رسمی انگلیسی در گزارشی اعلام کرده که به مدارکی دست یافته که نشان می دهد واشنگتن تصمیم دارد مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار دهد.

این در حالی است که واشنگتن به خوبی می داند اگر بحث در اوکراین از محدوده استفاده از سلاح های متعارف فراتر برود قطعا روسیه دست برتر را در میدان خواهد داشت و این ماجرا بیش از اینکه به سود اوکراین باشد به ضرر آن خواهد بود.
به هر حال استفاده اوکراینی ها از چنین تسلیحاتی می تواند زمینه استفاده روسیه از تسلیحات مشابه و یا حتی شدید تر را نیز فراهم کند.
سوالی که اینجا پیش می آید این است که پس چرا ایالات متحده پس از تصمیم جنجالی اخیر اش برای ارسال سلاح های خوشه ای به اوکراین به سمت ارسال سلاح های این چنینی رفته؟
البته پاسخ اش شاید بسیار ساده باشد، تسلیحات سابق جواب نداده و اوکراینی ها دچار شکست های غیر قابل انتظاری شده اند.
ولی واقعیت امر این است که واشنگتن ومتحدین اش تصور نمی کردند که ماجرا اینقدر طول بکشد و تصور می کردند با توجه به حجم حمایت و تسلیحات و نیروهایی که برای اوکراین ارسال کرده اند کار را بتوانند سریع تمام کنند.
آنها امیدوار بودند بتوانند ارتش روسیه را شکست دهند و بعد یک توافق تحمیلی را بر روسیه تحمیل کنند.
امروزه دیگر بر کسی پوشیده نیست که کل ناتو با تمام توان خود در اوکراین بر علیه روسیه ایستاده و کشورهای عضو ناتو هزینه های دیوانه واری را در اوکراین انجام داده اند.
هزینه هایی که ادامه آن می تواند موجب ورشکستگی کشورهای عضو ناتو شود.
علاوه بر آن آنها به خوبی می دانند دیر یا زود صدای مردم کشورهای عضو ناتو در می آید و همه سوال خواهند کرد که چرا باید پول مالیات زحمت آنها برود به جیب باندهای مافیایی اوکراین و برای ماجراجویی های بایدن - زلنسکی هزینه شود.
با توجه به این شرایط به نظر می رسد آمریکایی ها می خواهند هر چه سریعتر روسیه را وادار کنند تا از تسلیحات غیر متعارف خود مثل تسلیحات هسته ای بر علیه اوکراین استفاده کند تا ماجرا با یک محکومیت بین المللی بر علیه روسیه پایان یابد.
آنها ابتدا تسلیحات غیر متعارف بمب های خوشه ای را در اختیار اوکراین قرار دادند ولی دیدند که این تسلیحات جواب نداده و هیچ سودی برای اوکراین نداشته که هیچ بلکه در جبهه های نبرد این ارتش روسیه است که هر روز در حال پیشروی است.
حالا به فکر استفاده از مهمات دارای اورانیوم ضعیف شده هستند، با این شگرد آنها امیدوارهستند که یا اوکراین و مزدوران همراه اوکراین بتواند موفقیت هایی را در جبهه ها کسب کنند یا اینکه روسیه مجبور شود مقابله به مثل کند و از تسلیحات مشابه و یا تسلیحات قویتر مثل تسلیحات هسته ای استفاده کند.
البته با توجه به شرایط به نظر نمی آید ارتش روسیه نیاز داشته باشد از تسلیحات هسته ای استفاده کند چون بدون آنها هم در حال پیشروی و موفقیت است و طبق نظر کارشناسان نظامی هر چه قدر به سمت پاییز و زمستان برویم فضای عمومی به نفع روسیه کلید خواهد خورد.
ماجرای هواپیماهای اف شانزده که برایش هیاهو راه انداخته اند طوفانی در فنجان بیش نیست، این هواپیماهای نسل قدیم فقط اسم اف 16 را حمل می کنند اما با توجه به امکانات پیشرفته هواپیماهای روسی نسل های جدید این هواپیماها امکان اینکه بر آسمان ها بتوانند تسلط پیدا کنند را ندارند، علاوه بر اینکه آماده شدن نیروی هوایی اوکراین برای استفاده از این هواپیماها چندین ماه دیگر وقت نیاز دارد و اینکه خلبانان کشورهای عضو ناتو بخواهند این هواپیماها را به پرواز در بیاورند یعنی ورود مستقیم ناتو به جنگ با روسیه و حق روسیه در پاسخ دادن به کشورهایی که خلبان هایشان مشارکت دارند.
گو اینکه در حال حاضر هم خلبانان کشورهای عضو ناتو به عنوان داوطلب در پرواز در آوردن هواپیماهای اوکراینی مشارکت دارند ولی اینها معمولا در عملیات پشتیبانی های غیر نظامی حضور پیدا می کنند وهنوز در عملیات مستقیم نظامی حضور ندارند.
به هر حال این تصمیم جدید واشنگتن بار دیگر ثابت می کند که ایالات متحده حتی به هزینه قربانی شدن همه مردم اوکراین هم که شده می خواهد منافع خود را تامین کند و نه منافع مردم اوکراین را.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تندی غذا با این خوراکی‌ها بگیرید