دوربین‌های A7C II و A7C R رونمایی شدند؛ دوقلوهای غیرهمسان سونی


دوربین‌های A7C II و A7C R رونمایی شدند؛ دوقلوهای غیرهمسان سونی

سونی دو دوربین جدید رونمایی کرده است که اصلی‌ترین تفاوت بین آن‌ها به وضوح حسگر برمی‌گردد. مدل گران‌تر به حسگر ۶۱ مگاپیکسلی مجهز است.

سونی باردیگر تصمیم گرفته است قابلیت‌هایی که تنها در دوربین‌های پرچم‌دار یافت می‌شوند، به دوربین‌های ارزان‌تر اضافه کند و هم‌زمان رویکردهایی گیج‌کننده برای طراحی محصولاتش در پیش بگیرد.

غول ژاپنی صنعت فناوری دو دوربین جدید به‌ نام‌های Sony A7C II و Sony A7C R رونمایی کرده است که محصولاتی بدون آینه و کامپکت هستند و شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند.

دو دوربین Sony A7C II و Sony A7C R تا حد زیادی عملکرد مشابهی دارند و اصلی‌ترین تفاوت بین آن‌ها به وضوح حسگر برمی‌گردد. این دوربین‌ها مدل جدید دوربین A7C محسوب می‌شوند که در سال ۲۰۲۰ با استقبال چشمگیری مواجه شد.

قیمت A7C II باعث می‌شود تا این دوربین ۴۰۰ دلار گران‌تر از نسل اول باشد که در نوع خود بسیار تعجب‌برانگیز است. سونی معمولاً پس از رونمایی دوربین‌های جدید، مدل‌های قدیمی‌تر را همچنان تولید و عرضه می‌کند. بدین‌ترتیب، اگر حس کردید A7C II بیش‌از‌حد گران‌قیمت است، احتمالاً همچنان امکان خرید A7C برایتان فراهم خواهد بود.

دوربین ۳۳ مگاپیکسلی A7C II به‌غیر از تفاوتی کوچک در لوگو، کاملاً مشابه دوربین ۶۴ مگاپیکسلی A7C R است. این دو دوربین تفاوت دیگری نیز دارند: مدل A7C R به یک گریپ اضافه مجهز است که به‌‌رایگان دردسترس خریداران قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که خرید گریپ برای A7C II تا ۱۵۹٫۹۹ دلار هزینه روی دست کاربر می‌گذارد.

دو دوربین جدید سونی پردازنده مشابهی دارند و وزن و ابعادشان یکسان است و از تراشه‌ی ویژه‌ی هوش مصنوعی بهره می‌گیرند که پیش‌تر در Sony A7R V دیده بودیم. تراشه‌ی مذکور باعث می‌شود تا دوربین‌های جدید سونی به بهترین سیستم فوکوس خودکار تشخیص سوژه در بازار مجهز باشند.

دوربین A7C R از همان حسگر پروضوح A7R V استفاده می‌کند؛ درحالی‌که A7C II به حسگر دوربین A7 IV مجهز است. بدین‌ترتیب، Sony A7C II و Sony A7C R بیشتر مثل نسخه‌ی کوچک‌تر A7R V و A7 IV هستند، با این تفاوت که از فوکوس خودکار بهتری استفاده می‌کند. دوربین‌های جدید با وجود کاهش ابعاد، از همان باتری سری Z بهره می‌گیرند که در مدل‌های بزرگ‌تر استفاده شده است.

کارشناسانی که از نزدیک با دوربین‌های جدید سونی کار کرده‌اند، از بهبود ساختار گریپ و اضافه‌شدن دکمه‌ی چرخان جدیدی برای حالت Slow and Quick خبر می‌دهند. به‌علاوه دکمه‌ی چرخانی که زیر انگشت شست دست راست قرار می‌گیرد، امکان شخصی‌سازی دارد.
دوربین‌های سری A7C سونی

یکی از ضعف‌های مهم دو دوربین جدید سونی، محدودبودن تعداد کارت حافظه به یک درگاه است. این ضعف را در دوربین‌های قبلی سونی نیز دیده بودیم. فراموش نکنید Sony A7C II و Sony A7C R در وهله‌ی اول برای عکاسان و فیلم‌برداران حرفه‌ای تولید نشده‌اند؛ اما قطعاً نبود دو درگاه کارت حافظه، افراد حرفه‌ای علاقه‌مند به محصولات کامپکت را ناامید می‌کند.

قیمت دوربین عکاسی A7C II برابربا ۲٬۱۹۹٫۹۹ دلار است و قیمت دوربین سونی A7C R از ۲٬۹۹۹٫۹۹ دلار شروع می‌شود. سونی می‌خواهد دوربین‌های جدیدش را در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) به‌همراه لنز فوق‌عریض زوم Sony FE 16–35mm f/2.8 II عرضه کند. قیمت لنز موردبحث ۲٬۹۹۹٫۹۹ دلار است.

منبع: آخرین خبر


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


70 عکس صبح بخیر انگیزشی با جملات مثبت و امید بخش