با تنها 22 نفر می‌توان روی مریخ پایگاه ساخت و آن را حفظ کرد


با تنها 22 نفر می‌توان روی مریخ پایگاه ساخت و آن را حفظ کرد

پژوهشگران در مطالعه‌ای تازه دریافته‌اند که برای ساخت و نگهداری از یک پایگاه با اندازه مناسب در مریخ تنها به 22 انسان نیاز داریم.

انسان‌ها مدت‌هاست که به‌دنبال ایجاد پایگاه بر روی مریخ هستند، اما این کار اصلاً ساده نیست و به همکاری افراد زیادی نیاز دارد. گروهی از دانشمندان اخیراً در پژوهشی نتیجه‌گیری کرده‌اند که برای ساخت و حفظ یک پایگاه بر روی مریخ تنها به 22 انسان نیاز داریم.

محققان دانشگاه جورج میسون در فیرفکس ویرجینیا در آمریکا در مطالعه‌ای بررسی کرده‌اند که برای احداث و نگهداری از یک پایگاه در مریخ به چند نفر نیرو نیاز است. آن‌ها در پایان این پژوهش اعلام کرده‌اند که با فقط 22 نفر می‌توان این کار را انجام داد.

دانشمندان در این تحقیق معیارهای متنوعی مثل روابط انسانی، رفتارهای روانشناسی و زیست‌بوم دشوار سیاره سرخ را در نظر گرفتند. آن‌ها با استفاده از روش مدل‌سازیِ محاسباتیِ عامل‌بنیان (ABM) برای تحقیق خود مدلی ساختند تا تعاملات بین انسان‌ها، اشیا، مکان‌ها و زمان را ارزیابی کنند.

با تنها 22 نفر می‌توان روی مریخ پایگاه ساخت و آن را حفظ کرد

پژوهشگران همچنین داده‌های مربوط به سکونت انسان‌ها در محیط‌های سخت، دور از دسترس و پراسترس مثل زیردریایی‌ها، قطب جنوب و ایستگاه فضایی بین‌المللی را در بررسی‌های خود لحاظ کردند. آن‌ها از مدل خود برای شبیه‌سازی شرایط بقای انسان در مریخ استفاده کردند و عناصر مختلف اثرگذار بر تعامل میان افراد با مهارت‌ها، سطح تحمل و تاب‌آوری‌های متفاوت را در نظر گرفتند.

محققان همچنین چهار ویژگی شخصیتی پایه را هم به بررسی‌های خود اضافه کردند: روان‌رنجور، واکنش‌گر، اجتماعی و سازش‌پذیر. متغیرهای شرایط آتی محیط‌زیست مریخ نیز در این شبیه‌سازی دخیل شد. در نهایت، این شبیه‌سازی به‌مدت 28 روز ادامه یافت و چندین گروه با تعداد نفرات متفاوت بین 10 تا 170 نفر آزمایش شدند.

نتیجه این بود که حداقل به 22 نفر نیاز است تا یک پایگاه با اندازه مناسب در طولانی‌مدت در مریخ دوام بیاورد و حفظ شود. دانشمندان می‌گویند: «ما همچنین دریافتیم که نوع شخصیتی سازش‌پذیر نوعی بود که بیشترین احتمال بقا را داشت.»

این مطالعه هنوز به همتاداوری نرسیده است و به‌صورت پیش‌چاپ در پایگاه arXiv در دسترس قرار دارد.

منبع: دیجیاتو


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی