«توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد


«توحید باوری و روانشناسی دین» روانه بازار نشر شد

کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه به نقل از بوستان کتاب، کتاب «توحید باوری و روانشناسی دین» اثر آرش رجبی و سیده معصومه طباطبایی است که در مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی در ۱۷۶ صفحه تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

از منظر قرآن کریم و میراث مکتوب اسلام، ایمان و باور صحیح به آموزه‌های اعتقادی اسلام، به ویژه توحید، نقش خاصی در بهداشت روانی و معنوی انسان دارد، به گونه‌ای که اساس خودسازی، جامعه‌سازی و بهداشت روانی فردی و اجتماعی مبتنی بر باور صحیح به توحید است.

کتاب حاضر، در قالب سؤال و جواب که صیغه‌ای قرآنی و تأثیری کارآمد دارد، در زمینه توحید باوری و روان شناسی دین به سامان رسیده است تا بخش مهمی از پرسش‌ها و دغدغه‌های جامعه امروز را پاسخ بدهد و شبهات را از چهره دین بزداید.

ساختار اثر

این کتاب در چهار فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان مفاهیم پژوهش به بیان دین و توحید پرداخته و روانشناسی دین، بهداشت روانی و سیر تاریخی رابطه دین و روانشناسی را بررسی کرده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «مبانی و اصول نظریه پژوهش» به تبیین نظام واره جامع توحیدی (تبیین حقیقت توحید و مراتب آن: توحید ذاتی، توحید در خالقیت و... و روابط چهارگانه انسانی: رابطه انسان با خداوند، رابطه انسان با خویشتن، رابطه انسان با جامعه انسانی و رابطه انسان با نظام هستی) پرداخته و نظام واره بهداشت روانی و مبانی انسان شناختی بهداشت روانی (فطرت و طبیعت مشترک انسانی، اصل کرامت ذاتی انسان و توسعه زندگی از طبیعت تا ماورا طبیعت و زندگی پس از مرگ) را به رشته تحریر درآورده است.

«کارکردهای توحید باوری در بهداشت روانی فردی» عنوان سومین فصل از کتاب مذکور است که در آن آرامش و سازواری روانی و معناداری و هدفمندی زندگی مورد تأکید قرار گرفته و اصلاح و تهذیب اخلاق و سلامت جسمانی و طول عمر بررسی شده است.

نویسنده در چهارمین و آخرین فصل از کتاب حاضر با عنوان «کارکردهای الهیات در بهداشت روانی اجتماعی» به تشریح انسجام و وفاق اجتماعی و کاهش جرم و انحراف پرداخته و رفتارهای پسندیده اجتماعی و جامعه یار را بیان کرده است.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی مؤسسه بوستان کتاب به آدرس www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کتاب

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان