از امضای طومار یک کیلومتری زائران اربعین تا پیگیری حقوقی هتک حرمت به قرآن


از امضای طومار یک کیلومتری زائران اربعین تا پیگیری حقوقی هتک حرمت به قرآن

موجانی گفت: امضای طومار یک کیلومتری در پیاده روی اربعین در مسیر نجف-کربلا توسط زائران اربعین و پیگیری هتک حرمت به قرآن کریم از طریق مبادی حقوقی و سازمان ملل کار ویژه کاروان قرآنی نور اعزامی به اربعین ۱۴۰۲ است.

«سید محمد موجانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به اعزام کاروان نور اعزامی به اربعین گفت: 50 نفر در قالب کاروان نور اعزامی به اربعین ۱۴۰۲ برای اجرای برنامه های قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین معرفی شده اند.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین افزود: حمیدرضا احمدی وفا، حامد علیزاده، مهدی غلام نژاد، مسعود نوری، محمد حسین ابراهیمی، محمدعلی فروغی، جواد سلیمانی، محمد زاهدی، سجاد پروینی نژاد، محسن حسین خو، اسحاق عبداللهی، علیرضا لطفی نیا، سید پارسا انگشتان، مجید عنان پور، مسعود خاتمی و ابراهیم عمارلو گروه های تواشیح بشارت و فدک الزهرا، گروه همخوانی نوجوانان کریمه اهل بیت (ع) و قاریان خواهر معصومه آلبو غبیش، مائده جعفری و گروه تواشیح بانوان تسنیم در قالب کاروان نور برای اجرای برنامه های قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین معرفی شده اند.

وی با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم افزود: کار ویژه کاروان نور اعزامی به اربعین ۱۴۰۲ این است که یک طومار یک کیلومتری در مسیر نجف- کربلا با امضا یا اثر انگشت 20 میلیون زائر به ثبت برسانیم و موضوع هتک حرمت به قرآن کریم را از طریق مبادی حقوقی و سازمان ملل پی گیری کنیم.

همخوانی سوره فجر در مسیر پیاده روی اربعین

موجانی با بیان اینکه کاروان قرآنی نور در مسیر نجف – کربلا و در شهرهای سامرا و کاظمین سوره مبارکه فجر را همخوانی خواهند کرد، گفت: این سوره در نشست مشترک جامعه قرآنی امام عصر (عج) و قرارگاه مردمی اربعین انتخاب شده است. این سوره در راستای اعتراض و محکومیت هتک حرمت به قرآن کریم انتخاب شده است.

وی خاطرنشان کرد: روزهای 12، 14، 16 و 18 صفر چهار محفل قرآنی توسط قاریان ایرانی، افغانستانی و عراقی در کاظمین به همت کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین برگزار خواهد شد.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین تصریح کرد: در سامرا نیز با هماهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و مساعدت شخص حجت الاسلام والمسلمین خاموشی و مرکز علوم قرآنی به عنوان پشتیبان کاروان قرآنی نور در موکب اوقاف در سامرا بین 16 و 20 صفر محفل قرآن برگزار خواهیم کرد.

وی در خصوص تعداد قاریان اعزامی به عتبات گفت: حدود 50 قاری خانم و آقا در قالب کاروان نور در دو مرحله برای اجرای برنامه های قرآنی در مسیر پیاده روی اربعین اعزام می شوند. گروه اول از 10 صفر تا هفدهم صفر در شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا محافل قرآنی برگزار خواهند کرد و گروه دوم نیز 14 صفر اعزام می شوند و تا 21 ماه صفر یعنی پس از اربعین در این شهرها به اجرای برنامه های قرآنی می پردازند.

وی با اشاره به برنامه های قرآنی ویژه اربعین گفت: پویش سوره فجر، قرائت و هدیه به امام حسین(ع) و شهدای کربلا از دیگر برنامه های قرآنی در این ایام است که به قید قرعه 14 کمک هزینه سفر به عتبات و 114 هدیه متبرکه اعطا می شود و همه شرکت کنندگان در این پویش بدون نوبت در روز اربعین حرم مطهر امام حسین (ع) را زیارت خواهند کرد.

پیش بینی ۵۰۰ ختم کامل قرآن در ایام اربعین

موجانی ادامه داد: برگزاری ختم قرآن کریم با هماهنگی و همکاری شبکه قرآن که سامانه آن راه اندازی شده است از دیگر برنامه های قرآنی در این ایام است که پیش بینی کرده ایم 500 بار ختم کامل قرآن انجام شود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با عتبه امام حسین (ع) در روزهای 17 و 20 ماه صفر تلاوت قرآن کریم انجام می شود و قاریان کاروان نور اعزامی به اربعین ۱۴۰۲ همراه با خادمان امام حسین (ع) از باب بغداد کربلا به سمت حرم مطهر پیاده روی نمادین انجام خواهند داد.

مسئول کارگروه قرآنی کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گفت: اعضای کاروان قرآنی نور همچنین در محل های تصحیح قرائت قرآن حضور خواهند داشت و علاوه بر تصحیح قرائت به آموزش زائران نیز می پردازند.

موجانی در خصوص قاریان خواهر نیز گفت: کاروان بانوان که 10 نفر هستند نیز با هماهنگی عتبه امام حسین (ع) به اجرای برنامه های قرآنی و آموزش قرآن خواهند پرداخت. همچنین کلاس هایی در عتبه امام حسین (ع) برگزار می کنند و سخنرانی هایی به صورت فارسی و عربی در مواکب بانوان و در مسیر پیاده روی اربعین برگزار خواهند کرد.

وی با اشاره به مستندسازی فعالیت کاروان قرآنی نور در ایام اربعین گفت: فعالیت های قرآنی قاریان در این ایام در قالب کلیپ مستندسازی شده و در فضای مجازی و شبکه های افق، قرآن و نسیم پخش خواهد شد.

هماهنگی با حشد الشعبی عراق برای برگزاری محافل قرآنی مشترک

موجانی با بیان اینکه برنامه قرآنی نسیم وحی با مشارکت پشتیبانی شبکه نسیم برگزار می شود، گفت: با حشد الشعبی عراق نیز هماهنگی هایی داشته ایم تا 10 محفل ویژه قرآنی به صورت مشترک با قاریان ایرانی، عراقی، افغانستانی و پاکستانی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و در مسیر پیاده روی اربعین از سمت نجف به کربلا محافل قرآنی اجرا شود.

پیش بینی کتابت سه جلد قرآن در پیاده روی اربعین امسال

وی از نگارش نسخ قرآن در عمود 1222 و عمود 8775 خبر داد و گفت: نسخ قرآنی وجود دارند که خطوط آنها کمرنگ شده است و در قالب این طرح قرار است زائرانی که می آیند در حد توان کتابت قرآن را انجام دهند و پیش بینی شده است در پیاده روی اربعین سه جلد قرآن کریم کتابت شود.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرورش گل برگ ذرتی گیاه آپارتمانی + شرایط و نگهداری از این گل زیبا