ماجرای آبگرفتگی قبر حضرت رقیه (س)/ دردانه امام حسین(ع) باب الحوائج است


ماجرای آبگرفتگی قبر حضرت رقیه (س)/ دردانه امام حسین(ع) باب الحوائج است

حجت الاسلام والمسلمین میرمعینی با بیان اینکه حضرت رقیه (س) باب الحوائج است، گفت: حرم حضرت رقیه معنویت ویژه ای دارد، این حضرت دستانش کوچک است اما گره های بزرگ را می گشاید.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید رضا میرمعینی» در مراسم عزاداری حضرت رقیه (س)، گفت: در فضای مجازی علیه امام و حجت ایشان کسانی هستند که با قلم شان مطلب می نویسند. برخی می نویسند امام حسین (ع) دختری به نام حضرت رقیه(س) نداشت این در حالی است که در به شهادت رسیدن امام حسین (ع) در روز عاشورا اختلاف وجود دارد و در خصوص روز شهادت همه ائمه اطهار حتی حضرت علی (ع) اختلاف وجود دارد.

وی با بیان اینکه تاریخ در دست دشمنان اهل بیت بوده است، گفت: قطعا دشمنان اهل بیت (ع) هیچ گاه واقعیت را بیان نمی کردند و مطالبی که در راستای منافع خودشان است در تاریخ ثبت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعینی با اشاره به کتاب مدخل جامع که توسط ۱۲ نفر از مورخان که دکترای تاریخ اسلام هستند؛ نوشته شده است، گفت: یک سال است که جلسات هفتگی برگزار می کردند برای بررسی نقدهای وارد به این مطلب، یکی از نقدهای وارد به این مجموعه این بود که به حضرت رقیه خیلی پرداخته نشده بود و نسبت به ایشان بی مهری کرده اید؟ وقتی علت را جویا شدیم، گفتند که سبک این است که اسنادی که از قرن ششم به بعد هرچه آمده است، قبول نداریم اما هرچه سند به قبل از قرن ششم مربوط باشد از نظر ما پذیرفته است و این در حالی است که از حضرت رقیه هیچ سندی قبل از قرن ششم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در کتاب «دلائل النبوة »تألیف ابوبکر بیهقى که مربوط به قرن پنجم است مستندات فراوانی درخصوص حضرت رقیه (س) وجود دارد و منابع معتبر تر از آن وجود دارد یعنی در کتاب «نسب» اسنادی درخصوص حضرت رقیه (س) موجود است. وقتی این اسناد را در اختیار پژوهشگران قرار دادیم، بسیار تعجب کردند و اعلام کردند که این کتب و اسناد را ندیده بودیم؛ بنابراین درباره حضرت رقیه (س) سند معتبر مربوط به قبل از قرن ششم وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعینی با بیان اینکه برخی با زیر سوال بردن و انکار مطالب مشهور تلاش می کنند تا مطرح شوند، گفت: یکی علیه ذات عاشورا صحبت می کند، یکی علیه حدیث کساء سخن می گوید، دیگری دعای ندبه را زیر سوال می برد و بسیار هم زحمت می کشند؛ آیا امام زمان از این اشکال تراشی ها راضی هست؟

وی در خصوص سندیت دعای ندبه گفت: در دعای ندبه وقتی دو سوره را در کنار هم قرار دادند و از آن نام مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع) استخراج شده است، این کلام فقط ویژه حضرت معصوم است و متن دعای ندبه فریاد می زند که این کلام معصوم است چرا که غیر معصوم بلد نیست این گونه سخن بگوید.

این استاد حوزه با بیان اینکه حضرت رقیه (س) حقیقت مسلم است، با اشاره به ماجرای آبگرفتگی قبر حضرت رقیه (س) گفت: « یکی از موضوعاتی که در حرم حضرت رقیه (س) مطرح می‌شود، همان آبگرفتگی قبر دردانه امام حسین و خواب سیدابراهیم نجفی است. نقل شده که حدود ۲۰۰ سال گذشته، حرم حضرت رقیه (ع) خادمی به نام سیدابراهیم دمشقی داشته که ۹۰ ساله بوده است. او سه دختر داشت که دختر بزرگش یک شب خواب می‌بیند حضرت رقیه می‌گوید: به پدرت سیدابراهیم بگو که قبر مرا آب گرفته و بیاید تعمیر کند. دختر بزرگ مات و متحیر داستان را به پدرش تعریف می‌کند، اما او توجهی نمی‌کند. روز بعد دختر وسطی همین خواب را می‌بیند و با چشم گریان صبح به پدرش می‌گوید: چنین خوابی دیدم و حضرت رقیه گفته قبر مرا آب گرفته و بیایید تعمیر کنید. شب سوم هم دختر کوچک این خواب را می‌بیند و شب چهارم خودش می‌بیند که حضرت رقیه می‌گوید که چرا به حرف دخترهایت گوش نمی‌دهی؟ قبر مرا آب گرفته و بدنم در اذیت است. او از خواب بیدار می‌شود و اهالی شام را فرا می‌خواند و داستان را تعریف می‌کند. می‌گویند قفل این در با دست هر کسی باز شد، کلنگ را او بزند. هر کسی می‌آید دست به قفل می‌زند، باز نمی‌شود. سیدابراهیم دمشقی تا به قفل دست می‌زند، باز می‌شود و کلنگ را خودش می‌زند و قبر را می‌شکافند و می‌بینند آنجا را آب گرفته است.

این سند معتبر است؛ چون ما حدود ۴۰ سال گذشته که می‌خواستیم قبه حرم حضرت رقیه (س) را بزنیم، دیدیم که نهر آب آنجاست. برای همین نهر آب را برگرداندیم که شاید ۲.۵ متر با قبر حضرت رقیه فاصله داشت و دور قبر را بتن ریختیم. سیدابراهیم دمشقی قبر را می‌شکافد و می‌بیند که قبر را آب گرفته است. می‌گویند سیدابراهیم وضو گرفته و سه شبانه روز بدن نازدانه امام حسین را در آغوش می‌گیرد. جالب اینجاست که گفته شده در این مدت سیدابراهیم دمشقی نیاز به آب و خواب و ... پیدا نکرده و کارش گریه کردن بوده است و فقط موقع نماز بدن حضرت رقیه (س) را روی زمین می‌گذاشته و بعد دوباره بدن نازنین را در آغوش می‌گرفته است.

برخی می‌گویند وقتی بدن حضرت رقیه سلام الله علیها را در قبر می‌گذاشتند، ایشان با لباس اسیری بوده و برخی هم می‌گویند که کفن بر تن داشته است. نقل شده که در این مدت سیدابراهیم بسیار گریه می‌کرد؛ تا جایی که شانه‌هایش به شدت می‌لرزید و فقط یک جمله گفته که چیزی شنیدم، دیدیم. می‌گویند: مگر چه چیزی شنیدی و دیدی؟ گفته است که شنیده بودم که بدنش از کتک سیاه بود.

همان زمان سیدابراهیم دمشقی از بی‌بی می‌خواهد که به او پسری عنایت کند تا تولیت و خادم حرم باشد. خدا به او پسری در سن ۹۰ سالگی می‌دهد و تولیت کنونی حرم حضرت زینب از نسل سیدابراهیم دمشقی هستند که شجره‌نامه آن‌ها هم وجود دارد.»

وی با بیان اینکه حضرت رقیه (س) باب الحوائج است گفت: حرم حضرت رقیه معنویت ویژه ای دارد، این حضرت دستانش کوچک است اما گره های بزرگ را می گشاید.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان