مجلس شورای یمن، هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد


مجلس شورای یمن، هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد

مجلس شورای یمن در بیانیه ای جنایت قرآن سوزی مقابل سفارت لیبی در دانمارک را محکوم کرد و از همه سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواست بر احترام به مقدسات دینی مردم تاکید کنند واز توهین به اسلام و مسلمانان دست بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سبا، مجلس شورای یمن، جنایت سوزاندن یک نسخه از قرآن کریم توسط فردی افراطی مقابل سفارت لیبی در کپنهاگ، دانمارک را محکوم کرد.

این شورا در بیانیه ای افزود: اقدامات مکرر افراطی که موجب نفرت و فتنه بین ادیان می ‌شود، بدون بازدارندگی تکرار می ‌شوند که این امر موجب استمرار نقض آشکار قانون و قواعد حقوق بین الملل شده است.

مجلس شورای یمن به شدت از ایستادن دولت دانمارک در پشت افراط گرایان ضد اسلامی ابراز تاسف کرد و گفت: این اقدام هیچ جای شکی باقی نمی گذارد که این اقدامات غیر فردی نتیجه سیاست تسلیم، تحقیر و عادی سازی شرم آور برخی رژیم های عربی با کشورهای دشمن اسلام هستند.

این شورا در ادامه از رفتار غیرمسئولانه دولت مزدور در میزبانی از سفیر سوئد و همراهانش در عدن و بی تفاوتی آنها نسبت به آنچه دستان گناهکار در سوئد با سوزاندن نسخه های قرآن کریم مرتکب شدند، ابراز تأسف و نارضایتی کرد.

وی از جهان عرب و اسلام خواست سریعا مواضع واحدی را اتخاذ کنند که فراتر از زبان محکومیت، تقبیح و نکوهش باشد و با این اقدام به همه مواضع سست پایان داده و فورا سمت تحریم اقتصادی و قطع روابط دیپلماتیک با کشورهایی که به اسلام توهین می کنند، حرکت کنند.

مجلس شورای یمن همچنین از سازمان ملل متحد، الازهر الشریف و همه سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای خواست بر احترام به مقدسات دینی مردم تاکید کنند واز توهین به اسلام و مسلمانان دست بردارند و آنها را به عنوان جنایاتی که مظهر نفرت هستند، جرم انگاری کنند.

این شورا از انجمن سنا، مجالس شورا و شوراهای مشابه در آفریقا و جهان عرب خواست به سرعت در مجامع بین المللی برای محکوم کردن این اقدامات افراطی کاری بکنند و قوانین یکپارچه برای منع و جرم انگاری تجاوز به ادیان و عقاید اسلامی صادر کنند.

مجلس شورای یمن، رژیم‌های عادی ‌سازی و هواداران صهیونیسم جهانی را مسئول سکوت شرم‌آوری دانست که منجر به تداوم مقدسات اسلامی توسط افراط‌ گرایان در غرب و نقض مقدسات شده است.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ استایل بازیگر چادری بچه مهندس را در استانبول مشاهده کنید!