بررسی نهضت اخلاقی امام حسین(ع) در سوریه


بررسی نهضت اخلاقی امام حسین(ع) در سوریه

با همکاری مشترک رایزنی فرهنگی کشورمان، موضوع نهضت اخلاقی امام حسین(ع) با حضور اندیشمندان و نخبگان سوریه‌ و ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایش «نهضت اخلاقی امام حسین(ع)» به همت دانشگاه بین‌المللی جامعةالمصطفی سوریه با همکاری مشترک دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری، مجمع سیده رقیه(س) و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه برگزار شد.

در این همایش که با استقبال بسیاری از علاقه‌مندان به آموزه‌های دینی در سالن اجتماعات حرم حضرت زینب(س) همراه بود، اندیشمندان و نخبگان سوریه‌ و ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

این همایش با نواختن سرود ایران و سوریه و تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خوشامدگویی حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی‌مهر، نماینده جامعةالمصطفی(ص) آغاز شد.

سید عبدالله نظام، نماینده مجمع حضرت رقیه(س) به عنوان مدیر علمی همایش در خصوص اهداف این برنامه نکاتی را ارائه داد و حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حمید صفارهرندی، نماینده مقام معظم رهبری در سوریه بر اهمیت معرفی نهضت حسینی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط، رئیس حوزه علمیه خراسان و معاون بین‌الملل بعثه مقام معظم رهبری در حج و شیخ نبیل حلباوی، معاون مجمع حضرت رقیه(س) سخنرانی کردند.

حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این برنامه یکی از سخنرانان و مدیر جلسه علمی دوم این همایش بود.

حسین جمعه، محمد البحیصی، توفیق داوود، جهاد بکفلونی، شیخ محمد محیی‌الدین، حجت‌الاسلام والمسلمین ایمن زیتون، شیخ صلاح العبیدی، مدیر دفتر آیت‌الله محمد محمدصادق صدر و خانم مؤمنه الزین از دیگر سخنرانان این همایش بودند

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ پیام تشکر اهالی غزه از دانشجویان حامی فلسطین