ترس «داعش» از «اکواس»/ تغییر تاکتیک داعش با حرکت نیروهایش از نیجر به نیجریه


ترس «داعش» از «اکواس»/ تغییر تاکتیک داعش با حرکت نیروهایش از نیجر به نیجریه

گروه تروریستی «داعش غرب آفریقا» از ترس مداخل نظامی احتمالی گروه اکواس در نیجر، بخشی از نیروهای خود را از این کشور به مرز با نیجریه منتقل می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، روزنامه نیجریه ای «دیلی تراست گزارش داد: گروه تروریستی «داعش غرب آفریقا» بخشی از نیروهای خود را از نیجر به مرز با نیجریه منتقل می کند. این تصمیم باتوجه به نگرانی عناصر داعش نسبت به مداخله نیروهای اکواس در نیجر گرفته شده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: بهترین نیروهای داعش غرب آفریقا از پایگاه‌های خود در ساحل و نیجر به نیجریه حرکت کردند و در منطقه دریاچه چاد توقف کردند.

این منبع گفت: گروه تررویستی داعش از مداخله نظامی احتمالی گروه اکواس در نیجر و بسته شدن مرز این کشور می ترسد. این اقدام خطر بزرگی برای کل منطقه خواهد بود.

گروه اکواس پیش از این تهدید کرده بود که در نیجر پس از سرنگونی «محمد بازوم» رئیس جمهوری این کشور توسط ارتش و تشکیل شورای نظامی برای اداره کشور، مداخله نظامی خواهد کرد.

اکواس درحال حاضر 15 عضو از میان کشورهای غرب آفریقا ازجمله بنین، بورکینافاسو، جمهوری دماغه سبز، ساحل عاج، گامبیا، غنا، گینه، گینه بیسائو، لیبریا، مالی، نیجر، نیجریه، سنگال، سیرالئون و توگو دارد.

اکواس قرار است امروز و فردا(26 و 27مرداد) نشستی را درباره مداخله احتمالی برای حل کودتا در نیجر در آکرا پایتخت غنا برگزار کنند.

گارد ریاست جمهوری نیجر 26 ژوئیه در کودتایی محمد بازوم، رئیس جمهوری این کشور را برکنار کرد. وی به همراه همسر و پسرش در بازداشت خانگی به سر می برد. اکواس از رهبران شورای نظامی نیجر خواست تا بازوم را هرچه سریع تر به قدرت بازگرداندند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان