راهبرد جدید صهیونیست‌ها برای برخورد با مقاومت در کرانه باختری


راهبرد جدید صهیونیست‌ها برای برخورد با مقاومت در کرانه باختری

یک روزنامه لبنانی در گزارشی اعلام کرد:رژیم صهیونیستی در برخورد با مقاومت راهبردی جدیدی با تکیه برای روش‌های متعدد از جمله ترور، یورش، هدف قرار دادن زیرساخت‌های فلسطینی و فضاسازی برای سرویس امنیتی فلسطین به منظور دستگیری نیروهای مقاومت اتخاذ کرده است.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: روزنامه لبنانی الاخبار باتوجه به حملات و درگیری‌های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینی در گزارشی نوشت: مشخص است که پس از جنگ رژیم صهیونیستی علیه اردوگاه جنین، ارتش صهیونیستی راهبردی جدیدی را برای مقابله با تشدید مقاومت در کرانه باختری اتخاذ کرده است.

این راهبرد جدید بر چند روش تکیه دارد که اولین روش حمله، ترور، تشدید عملیات دستگیری ، دومین روش هدف قرار دادن زیرساخت‌های فلسطین به عنوان یکی از ابزارهای فشار بر مقاوم و سومین روش ایجاد فضا برای سرویس امنیتی فلسطین به منظور فعالیت بیشتر در کرانه باختری است.

در مقابله با این روش‌ها که مشابه « زود پر» شدند، مقاومت درحالت آماده باش قرار گرفته است و باوجود پیچیدگی‌های امنیتی، نیروهای مقاومت، هدف قرار دادن نظامیان اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان را ادامه می دهند.

همزمان با رویارویی علنی در کرانه باختری، سرویس امنیتی فلسطین، تعقیب نیروهای مقاومت را به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود ادامه دادند. این سرویس امنیتی تعقیب نیروهای مقاومت را با درگیری با فلسطینی گسترش داد که آخرین آن سحرگاه روز چهارشنبه بود. درگیری در شهر طوبس پس از اعتراض فلسطینی ها به دستگیری «احمد ابوالعیده» توسط نیروهای امنیتی رخ داد. فلسطینی‌ها در مخالفت با تعقیب نیروهای مقاومت و بازداشت سیاسی به سردادن شعار اقدام کردند.

در همین حال، شهر نابلس نیز در نتیجه حمله گسترده ارتش صهیونیستی به منطقه شرقی برای تامین امنیت یورش شهرک نشینان به قبر حضرت یوسف(ع) شب خونینی را گذراند.

در جریان این حمله، نظامیان صهیونیستی، مقر جنبش فتح در اردوگاه پناهندگان بلاطة و یک آپارتمان مسکونی متعلق به خانواده عبدالله ابو شلال را منفجر کردند و به 20 منزل و مغازه در خیابان السوق بیشتر خسارت را وارد کردند. همچنین دهها خودرو در این منطقه را تخریب کردند. عبدالله ابو شلال، یکی از فرماندهان و مبارزان مقاومت در این اردوگاه است که اشغالگران برای پنجمین بار متوالی در دستگیری و ترور وی شکست خوردند.

باوجود پیچیدگی‌های امنیتی، نیروهای مقاومت هدف قراردادن نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان را ادامه می دهند، به طوری که قبل از اینکه گردان بلاطه، شهرک نشینان و نیروهای صهیونیستی در نزدیکی حواره را هدف قرار دهد، گردان یعبد الضیاء، اعلام کرد که شهرک شاکید در نزدیکی جنین را در عملیات تیراندازی هدف قرار داده است.

همچنین گردان العیاش در جنین به پرتاب موشک «قسام1» به سمت شهرک شاکید اقدام کردند. این گردان فیلمی از یک سکوی حامل موشک قبل از پرتاب به سمت شهرک صهیونیستی منتشر کرد که نشان می دهد با توجه به شرایط امنیتی در کرانه باختری و کمبود امکانات و محدودیت‌های امنیتی زیاد، مقاومت راه خود را ادامه می دهد.

اگرچه ارتش صهیونیستی پس از انتشار این فیلم مدعی شد که این موشک درجای خود منفجر شده و شلیک شده است، اما اعتراف کرده که شش پرتاب راکت از جنین به سمت شهرک‌های صهیونیستی در طول سه ماه ادامه شده است و به این مسئله از شکست امنیتی و اطلاعاتی این رژیم در مقابله با تلاش مستمر مقاومت دارد.

به نظر می رسد که اصرار مقاومت در جنین بر موفقیت آمیز بودن پرتاب موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی، نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نگران کرده است. زیرا این مسئله تحولی چشمگیر در کار مقاومت به شمار می آید که معادله نظامی در کرانه باختری را تغییر می دهد.

یکی از مسئولان امنیتی در رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه عبری زبان «کان» می گوید: اسرائیل هرگز اجازه نمی دهد که شمال کرانه باختری به غزه دوم تبدیل شود. ما اجازه نمی دهیم که هیچ اسلحه یا موشک دور بردی به شمال کرانه باختری وارد شود.

روزنامه عبری زبان «اسرائیل امروز» نوشت: سیستم امنیتی اسرائیل از سال‌ها پیش می دانست که شلیک موشک از کرانه باختری هدف اصلی گروه‌های فلسطینی است. یکی از دلایل عملیات نظامی در جنین در سوم ژوئیه، تلاش حماس برای حمله موشکی از شمال کرانه باختری بود. فرماندهان ارتش صهیونیستی موشک‌های دست ساز را دست کم نمی گیرند.

کار مقاومت در توسعه توانمندی‌ها و امکانات‌شان متوقف نمی شود، بلکه تا تشکیل هسته نظامی در کرانه باختری ادامه دارد. اشغالگران در روزهای گذشته فاش کردند که دو گروه نظامی متعلق به جنبش حماس و جبهه مردمی در این منطقه وجود دارد.

برهمین اساس، شاباک در ماه گذشته 9 فلسطینی را با ادعای تشکیل گروه نظامی وابسته به حماس در شهرک بدو در شمال غربی قدس بازداشت کرد. شاباک مدعی شد که آنها در حال برنامه ریزی برای اجرای سلسله عملیات از جمله عملیات اسارات سربازان صهیونیستی، تیراندازی، انفجار، آماده سازی موادمنفجره بودند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!