ذاکران اهل بیت و مداحان مبلغان پیام عاشورا هستند


ذاکران اهل بیت و مداحان مبلغان پیام عاشورا هستند

مرتضی طاهری گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) می توانند در قالب روضه و با مداحی در ماه عزاداری سالار شهیدان، شور و شعور حسینی را در عزاداران احیا کنند؛‌ چرا که شور بدون شعور انسان را هدایت نمی کند.

«مرتضی طاهری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: مخاطب شناسی باید مورد توجه مداحان اهل بیت (ع) قرار بگیرد.ذاکران اهل بیت و مداحان به عنوان مبلغان پیام عاشورا زمانی که در جمع مخاطبان قرار می گیرند باید شرایط سنی، فرهنگی و دانش مخاطب را بشناسد و متناسب با شرایط اقشار حاضر در مراسم به مداحی و روضه خوانی بپردازند.

مداح اهل بیت (ع) افزود: نگاه و دیدگاه جوانان با افراد میانسال و مسن متفاوت است، بنابراین مخاطب شناسی باید مورد توجه ذاکران اهل بیت (ع) قرار بگیرد و متناسب با مخاطبان به مداحی بپردازد.

طاهری افزود: گاهی در مراسم های مذهبی همه اقشار جامعه حضور دارند؛ بنابراین مداح اهل بیت (ع) باید بتواند فضا را مدیریت کند و محتوای متناسب با ذائقه همه اقشار ارایه کند.

وی تصریح کرد: ذاکران و مداحان اهل بیت (ع) در مراسم های مذهبی باید به این نکته توجه داشته باشند که نکات و مطالب را به صورت کوتاه، مختصر و خلاصه بیان کنند. در واقع به مخاطب تلنگری وارد کند.

طاهری تاکید کرد: مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در قالب روضه و با مداحی در ماه عزاداری سالار شهیدان که احساسات و عواطف دینی تهییج شده است، می توانند مردم را در مسیر و ریل فرهنگ دینی هدایت کنند. در واقع با ایجاد شور حسینی، شعور حسینی را نیز در عزاداران احیا کنند چرا که شور بدون شعور انسان را هدایت نمی کند و مانند شعله ای می ماند که سریع فروکش می کند.

پایان پیام/47

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!