برگزاری سه برنامه بین‌المللی، استانی و محلی در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه


برگزاری سه برنامه بین‌المللی، استانی و محلی در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه

قانعیان‌پور از برگزاری ویژه‌ برنامه‌های اربعین حسینی در مرز شلمچه خبرداد و گفت: سه ویژه برنامه فرهنگی بین‌المللی، استانی و محلی (روایت راهیان، سوگواره عکس اربعین و همایش شیوخ عشایر ایران و عراق) در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حسین قانعیان‌پور» شامگاه (یکشنبه ۲۲ مردادماه) در نشست خبری تشریح پروژه‌های عمرانی و رویدادهای فرهنگی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امسال سه برنامه بین‌المللی، استانی و محلی در ایام اربعین حسینی در مرز شلمچه برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: برنامه بین‌المللی روایت راهیان، سوگواره عکس اربعین و همایش شیوخ عشایر ایران و عراق، سه ویژه برنامه‌ای است که اجرایی خواهند شد.

وی با تشریح این برنامه‌ها، تصریح کرد: برنامه بین المللی روایت راهیان با همکاری حوزه هنری و با حضور ۱۲۰ هنرمند به مدت ۶ شب در شلمچه برگزار خواهد شد.

قانعیان‌پور، یادآور شد: سعی بر این است تا دبیرخانه این رویداد در منطقه آزاد اروند فعال شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه‌ها اجرای سوگواره عکس اربعین است که با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان برگزار می شود.

دبیر کمیته فرهنگی ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند، از برگزاری همایش شیوخ عشایر ایران و عراق به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ویژه اربعین حسینی خبر داد و گفت: این همایش اول ماه صفر با اهتزاز بیرق عزای حسینی در منطقه آزاد اروند و مرز شلمچه برگزار خواهد شد.

وی به پیش بینی و تجهیز ۴۰ حسینیه و مدرسه برای اسکان زائران اربعین حسینی در خرمشهر و مسیر شلمچه اشاره کرد و ابراز داشت: اطلاعات این مکان‌ها از طریق پیامک بعد از ورود زائران به خرمشهر به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

قانعیان‌پور از برپایی ۱۰ غرفه فرهنگی با موضوع‌های حجاب و عفاف، مهدویت، خدمات عمومی در مسیر پیاده روی زائران اربعین در مرز شلمچه خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع نماز و همچنین نماز جماعت ۲۰۰ تخت فروش برای برگزاری نماز و مراسم بعد از آن در فضای ۲ هکتاری مرز شلمچه پیش‌بینی شده است.

در ادامه نیز «حمید بحرینی» اظهار کرد: مکانی مناسب برای خبرنگاران منطقه به جهت پوشش مناسب کنگره عظیم پیاده روی اربعین حسینی در مرز شلمچه در نظر گرفته شده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: برای پوشش مناسب خبری این رویداد کارت مخصوص خبرنگاران برای تردد آنها پیش بینی شده است.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی