پیوند عاطفی امام جماعت با جوانان مسیر بازگشت به مسجد را هموار می‌کند


پیوند عاطفی امام جماعت با جوانان مسیر بازگشت به مسجد را هموار می‌کند

یک کارشناس مذهبی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت مساجد تأکید کرد و گفت: سیره پیامبر(ص) بهترین الگو برای بازگشت به مسجد است؛ در این میان ضرورت دارد میان امام جماعت و جوانان پیوند عاطفی شکل بگیرد.

حجت الاسلام «سید جلال موسویان»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم اهتمام به موضوع نهضت بازگشت به مسجد تاکید و اظهار کرد: سیره رسول خدا(ص) اخلاق مداری بود و حضرت(ص) در ساخت مسجد قبا نیز به این موضوع توجه داشتند که پایه و اساس این مسجد بر مبنای تقوا بنا شود. امروز اگر کارگزاران و ائمه جماعات مساجد از سیره پیامبر(ص) در جذب به مسجد الگو بردارند، نهضت بازگشت موضوع بازگشت به مسجد محقق می شود.

این کارشناس حوزه دین بیان کرد: یکی از موضوعاتی که موجب کمرنگ شدن حضور مردم بویژه جوانان در مسجد می شود، بداخلاقی هایی است که بعضاً امام جماعت، یا نمازگزاران و کادر و هیئت امنای مساجد با مردم دارند، درحالی که ائمه جماعات باید برای جذب به مسجد از شیوه های صحیح بهره ببرند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که میان امام جماعت و جوانان پیوند عاطفی شکل بگیرد و ائمه جماعات با تشکیل حلقه های معرفتی، پاسخگویی به سوالات جوانان و با حضور منظم در مسجد زمینه مراجعه بیشتر مخاطبان به مسجد را فراهم نمایند، چراکه صرف اقامه نماز جماعت موجب قوی تر شدن پیوند جوانان با مسجد نمی شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به مولفه های جذب مردم به مسجد بیان کرد: مردم علاقه مند به انس با کلام الهی هستند، اگر قرآن کریم در سطح عالی و به صورت زیبا برای مردم در مسجد تبیین و تفسیر شود، می تواند زمینه ساز جذب انسان ها به خانه های خدا شود.

حجت الاسلام موسویان تأکید کرد: مقام معظم رهبری تعبیری دارند که می فرمایند در قرآن آن قدر مطلب و راهکار برای روشنگری و تعلیم مردم است که نیاز نیست به روش های جدید مراجعه کنید، اگرچه روش های جدید هم تاثیرگذار است، اما لازم است که کلام اهل بیت(ع) را با قرآن تطبیق دهیم، در این صورت است که مردم جذب خانه های خدا می شوند.

این کارشناس حوزه دین با اشاره به اینکه مسجد باید پایگاه اثرگذار برای اهالی محله باشد، خاطر نشان کرد: مسجد، باید محوری برای تبیین معارف اسلامی، ملجاء و پناه مردم باشد و در موضوعات فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی به مردم خدمات ارائه کند.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت