هیأتی که در محرم میان بیماران نذری توزیع کرد


هیأتی که در محرم میان بیماران نذری توزیع کرد

هر ساله در ماه محرم توزیع غذاهای نذری یکی از سنت‌های مرسوم است و هیأت‌های مذهبی و مساجد با کمک مردم غذا طبخ کرده و میان عزاداران و نیازمندان توزیع می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هر ساله در ماه محرم توزیع غذاهای نذری یکی از سنت‌های مرسوم است و هیأت‌های مذهبی و مساجد با کمک مردم غذا طبخ کرده و میان عزاداران و نیازمندان توزیع می‌کنند.

برخی از هیأت‌های عزاداری اما خوش ذوقی می‌کنند و این نذری‌ها را به سمت کارهای نو سوق می‌دهند. هیأت امام رضا(ع) شهرستان داراب امسال نذری‌های دهه اول ماه محرم خود را به سمت بیماران بیمارستان امام‌حسن مجتبی(ع) این شهرستان سوق داد و هرشب به این بیماران غذا داد.

توزیع این غذاها موجی از شور و خوشحالی را میان این بیماران فراهم کرد. این بیماران هرسال در مجالس عزاداری شرکت می‌کردند اما امسال به دلیل بیماری امکان حضور نداشتند اما توزیع این غذاها حال و هوای هیأت و عزاداری را برای آنان فراهم کرده بود و اشک شوق روی گونه‌های آنان آورده بود. این هیأت هرشب غذای نذری طبخ می‌کرد و جلوی این بیمارستان تحویل می‌داد و این غذاها توسط پرستاران و پرسنل بیمارستان میان بیماران توزیع می‌کردند.

این اقدام در قالب رویداد «حماسه هیأت» عملیاتی شده است. این عملیات همچون سال گذشته در ایام ماه محرم و صفر از سوی سازمان هیأت‌ و تشکل‌های دینی طرح ریزی شده است. هیأت‌های مذهبی، اتفاقات بزرگی را در کشور رقم می‌زنند که متأسفانه در جامعه تنها برگزاری مراسم‌های مذهبی هیأت‌ها مدنظر قرار گرفته است. بنای سازمان هیأت این است که نگاه مردم به هیأت‌ها را تغییر دهد و این گزاره را هم به هیأت‌ها برساند که باید برای تمام اقشار مردم برنامه و اقدام داشته باشند.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی