طرز تهیه سالاد سیب زمینی کلاسیک


پارسینه: در این سالاد طعمی دوست داشتنی با سیب زمینی‌های خامه‌ای ترکیب می‌شود یعنی طعمی عمیق و متعادل. پودر پیاز رایحه‌های خوش طعم را بدون بافت پیاز خرد شده به آن اضافه می‌کند. سیب زمینی‌های شما به طور یکنواخت در مکعب‌های تقریبا ۲.۵ سانتی متری بریده می‌شوند.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی کلاسیک

برای تهیه این سالاد سیب زمینی را بیش از اندازه نپزید بلکه تنها ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پخت آن در آب جوش به طول خواهد انجامید. چرا که شما می‌خواهید سالاد سیب زمینی درست کنید نه پوره سیب زمینی.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، می‌توانید سالاد سیب زمینی را از قبل تهیه کرده و تا ۴ روز در یخچال قرار دهید.

مواد مورد نیاز:

۱.۳ کیلوگرم سیب زمینی پوست کنده و به صورت مکعب‌های ۲.۵ سانتی متری
نمک و فلفل سیاه
۱ فنجان سس مایونز
خردل زرد ۱ قاشق غذاخوری
۱ قاشق چایخوری پودر پیاز یا پیاز دانه ریز شده
۶ تخم مرغ آب پز، پوست کنده و ریز خرد شده
۲ ساقه کرفس (اختیاری)
پاپریکا

مراحل تهیه:

در مرحله اول سیب زمینی‌ها را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید و ۱ قاشق غذاخوری نمک اضافه نمایید و به اندازه ۲.۵ سانتی‌تر با آب سرد بپوشانید. آن را روی حرارت زیاد قرار دهید و بپزید تا زمانی که چنگال نرم شود. این کار حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. توجه داشته باشید که برای تهیه این سالاد می‌خواهید سیب زمینی‌ها شکل داشته باشند و از تبدیل آن به پوره سیب زمینی جلوگیری کنید.

سیب زمینی‌ها را آبکش کرده و کنار بگذارید تا خنک شوند. در مرحله دوم زمانی که سیب زمینی خنک شد سس را درست کنید. در یک کاسه بزرگ سس مایونز، ذرت، خردل و پودر پیاز را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شود.

در مرحله سوم سیب زمینی‌ها را به همراه تخم مرغ‌های سفت آب پز خرد شده و کرفس به سس اضافه نمایید و به آرامی هم بزنید تا ترکیب شوند. طعم آن را بچشید و در صورت نیاز با نمک و فلفل مزه دار کنید.

در مرحله بعد دست کم ۲ ساعت و حداکثر یک شب تا صبح بگذارید تا سالاد در یخچال خنک شود و آن را به صورت سرد سرو کنید. بر روی آن کمی پاپریکا بپاشید. سالاد سیب زمینی را می‌توانید به مدت ۴ روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه کسی نقش بازیگر زیبای "بر باد رفته" را بازی خواهد کرد؟