سیستان و بلوچستان، تشنه آب و عدالت است


سیستان و بلوچستان، تشنه آب و عدالت است

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی در یادداشتی خواستار برقراری عدالت و احقاق حقوق مردم سیستان و بلوچستان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی که به منظور بررسی مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کرده‌است، در یادداشتی کوتاه با اشاره به مهم‌ترین مشکلات و معضلات مردم سیستان و بلوچستان، این استان را «تشنه آب و عدالت» دانست و با شمردن مهم‌ترین دلایل ناامیدی اهالی این استان، به لزوم ثمربخش بودن طرح‌های آبرسانی و عدم سوءاستفاده شرکت‌ها از این طرح‌ها تاکید کرد.

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی هم‌چنین جلوگیری از طرح‌های صوری و ممانعت از طرح‌های موازی را لازمه ایجاد اشتغال پایدار و اجرای مطالبه رهبر انقلاب درباره این استان دانست و روایت صادقانه حقایق را عاملی برای بازگشت سرمایه اجتماعی نظام این استان توصیف کرد.

متن یادداشت حجت الاسلام روح الله حریزاوی به شرح زیر است:

فقدان آب و مدیریت آب باعث ناامیدی اهالی سیستان شده و باید آمارها و طرح‌های درست به مردم اعلام شود. باید مراقب شرکت‌هایی بود که فکر می‌کنند اگر طرح آبرسانی به سیستان برایشان آب ندارد، نان که دارد. باید صادقانه نتیجه دادگاه نظامی چابهار و زاهدان و موانع محاکمه برای مردم بیان شود تا ثمره عدالت اسلامی برای همه محسوس باشد. باید به مردم گفت مطالبه مقام معظم رهبری در این باره چیست و چه زمانی اجرا می‌شود. باید دستور رهبری برای ایجاد اشتغال پایدار در استان اجرا و مسئله نان حل شود و از اجرای طرح‌های صوری جلوگیری شود. هم‌چنین با ممانعت از اجرای طرح‌های موازی می‌توان روی عواید طرح رزاق سپاه برای سرمایه گذاری حساب کرد. باید به نقش ریش سفیدان در ایجاد اعتماد و جلب مشارکت مردم اعتنا کرد و از دو قطبی کردن فضا علیه اشخاص و اماکن پرهیز کرد. هنوز برای گفت وگوی صریح و مسئولانه با علما و مطالبه گران وقت هست. به همین منظور باید فریضه جهاد تبیین را ادامه داد و به روایت صادقانه حقایق پرداخت تا سرمایه اجتماعی نظام را برگرداند. در همین راستا مستند تولیدی حوزه هنری استان سیستان و بلوچستان نقطه آغازی برای بیان دغدغه مردم است که مناسب است تا قبل از ۸ مهر پخش شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج