گوگل کروم حالا می‌تواند با هوش مصنوعی مقاله‌ها را خلاصه کند


گوگل کروم حالا می‌تواند با هوش مصنوعی مقاله‌ها را خلاصه کند

این ویژگی که به‌نوعی برای رقابت با هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت طراحی شده است، می‌تواند مقالات رایگان را برای کاربران خلاصه کند.

گوگل از ویژگی هوش مصنوعی جدیدی برای تجربه SGE مرورگر کروم رونمایی کرده است که کاربران با کمک آن می‌توانند مقالات موجود در وب را خلاصه کنند. با این ویژگی درحال‌آزمایش که می‌توان برای درک موضوعات پیچیده تحقیقات گسترده از آن استفاده کرد، گوگل به رقابت با هوش مصنوعی Copilot مایکروسافت پرداخته است؛ هرچند این ابزار فقط با صفحاتی کار می‌کند که می‌توان به‌صورت رایگان آن‌ها را مشاهده کرد.

همان‌طور که گوگل در پست وبلاگ خود توضیح می‌دهد، این ویژگی جدید از روز سه‌شنبه به‌عنوان «یک آزمایش اولیه» در برنامه Search Labs در دسترس قرار گرفته است. اولین‌بار کاربران نسخه‌های اندروید و iOS برنامه گوگل به آن دسترسی پیدا خواهند کرد و سپس غول فناوری در روزهای آینده آن را به نسخه دسکتاپ کروم نیز اضافه می‌کند.

خلاصه‌سازی مقالات با هوش مصنوعی گوگل

گوگل کروم حالا می‌تواند با هوش مصنوعی مقاله‌ها را خلاصه کند

هر زمان که هوش مصنوعی گوگل بتواند نکات کلیدی صفحه‌ای را که درحال بازدید از آن هستید، ایجاد کند، مانند تصویر بالا گزینه‌ای را همراه با دکمه Generate (ایجادکردن) در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. همچنین در زیر نکات کلیدی ارائه‌شده، بخشی تحت عنوان «کاوش در صفحه» وجود دارد که به سؤالات مختلف مربوط به مقاله پاسخ می‌دهد.

علاوه‌براین، گوگل همچنین درحال آزمایش ویژگی‌های هوش مصنوعی دیگری برای تجربه جستجو از طریق مرورگر خود است. با یکی از این ویژگی‌ها می‌توانید در مقالات مربوط به موضوعاتی مانند علم، اقتصاد و تاریخ، ماوس خود را روی کلمات خاصی نگه دارید تا تعاریف یا نمودارهایی در مورد آن نمایش داده شوند.

درنهایت، برای برنامه‌نویسانی که از ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی استفاده می‌کنند، گوگل قابلیت‌های جدیدی را به تجربه هوش مصنوعی جستجو خود اضافه کرده است که می‌تواند به شما در درک بهتر و رفع اشکال کدهای تولیدشده کمک کند. گوگل توضیح می‌دهد که با وجود این به‌روزرسانی جدید، بخش‌هایی از کد به‌طور برجسته و رنگی نمایش داده می‌شود تا عناصری مانند کلمات کلیدی، نظرات و رشته‌ها را بتوان سریع‌تر و آسان‌تر شناسایی و بررسی کرد.

منبع: دیجیاتو


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا